4 fructe oleaginoase importante în alimentație

4 fructe oleaginoase importante în alimentație

Multe fructe oleaginoase ca alunele de pădure, castanele comestibile, nucile sau fisticul aduc o serie de avantaje organismului. De aceea, merită să știi ce proprietăți au și beneficiile în alimentație.

 

Alunele de pădure reduc nivelul de colesterol din sânge. Aceste fructe oleaginoase sunt bogate în magneziu, fosfor, potasiu și zinc care ajută la buna funcționare a ficatului și la echilibrarea hormonală, în special a femeilor care folosesc anticoncepționale. De asemenea, mai conțin vitamine din complexul B.

Castanele sunt importante surse de vitaminele B și E, magneziu și fosfor. Conțin mai puțină grăsime decât nucile, dar sunt la fel de sațioase. O cantitate de 100 de grame de castane comestibile conțin aceeași cantitate de vitamina C ca și mandarinele.

Nucile pot înlocui carnea, având un conținut caloric mai mare, dar spre deosebire de aceasta, sunt mai puțin toxice. În plus, sunt și ușor de digerat. Au un aport energetic mai mare, fiind bogate în proteine, lipide, glucide, minerale și vitamine.

Fisticul este una dintre cele mai bune surse de proteine și grăsimi vegetale. Persoanele care consumă frecvent fistic au nivelul colesterolului mai redus. Efectul anticolesterol al acestor fructe oleaginoase se datorează conținutului bogat în antioxidanți.

Credit foto: 123rf.com