Ceaiul de tei, pentru hipertensiune

Este binecunoscut pentru efectele sale calmante și pentru aroma lui plăcută. Este recomandat ca remediu pentru nervozitate, anxietate, insomnie, dureri de cap și indigestie. Mai este un remediu de încredere în caz de hipertensiune și palpitații.

Ceaiul de passiflora, cel mai bun ceai antistres

Un sedativ ușor, ceaiul de passiflora are și o aromă deosebită. Calmează nervozitatea și anxietatea. Totodată, induce un somn liniștitor. Este, în general, considerată a nu avea efecte secundare, dar este bine să fie evitată de femeile însărcinate.

Ceaiul de talpa-gâștii, pentru cardiacii stresați

Este o altă plantă care are efect de calmare a sistemului nervos. Este indicată mai ales în caz de probleme cardiace pe fond nervos și de palpitații. Ajută și în cazul sindromului premenstrual, al durerilor menstruale și al menstruației care întârzie. Gustul poate fi considerat de unii ca fiind prea amar, așa că ar fi bine să îndulcești ceaiul de talpa-gâștii. Nu este indicat femeilor însărcinate sau care alăptează.

Ceaiul de valeriană, somnifer

Dr. farmacist Ovidiu Bojor

Dr. farmacist Ovidiu Bojor

”Acizii valerianici sunt consideraţi principalii responsabili ai efectelor sedative ale preparatelor pe bază de valeriană. Aceștia acționează mărind activitatea unui neurotransmiţător care inhibă sistemul nervos central. Acţiunea valerianei asupra mecanismului de inducere a somnului a fost demonstrată prin numeroase sludii clinice. De aceea, este recomandată în insomnii, nervozitate, hiperexcitabilitate motorie şi senzorială, în nevroza cardiacă şi ca antispastic uşor. Se bea seara, la culcare. Nu se cunosc nici efecte secundare, nici restricții în graviditate sau interacțini cu alte medicamente.”

Cum se prepară ceai de valeriana

Sursa foto: 123rf.com