Cereale integrale pentru un creier sănătos

Un mod ușor de a avea o dietă sănătoasă pentru creier și să previi Alzheimerul este să mănânci mai multe cereale sănătoase. Dacă nu poți renunța de tot la pâinea albă și la alte delicii, măcar o jumătate din cerealele pe care le mănânci să fie integrale. Acestea conțin mulți nutrienți de folos creierului – proteine, fibre, vitaminele din complexul B, antioxidanți, fier, zinc, cupru și magneziu. Mintea ta are nevoie de cel puțin trei porții de cereale integrale pe zi. Astfel, vei avea un creier sănătos.

Peștele reduce riscul de demență

Mai multe studii medicale arată că anumiți pești (ex. somon, halibut sau ton) conșin acizi grași omega 3 care pot reduce riscul de demență. Pentru un creier sănătos ar trebui să consumi măcar o dată pe săptămână pește.

Fructele și legumele îmbunătățesc sănătatea creierului

Sigur ai auzit că o dietă bogată în fructe și legume poate îmbunătăți sănătatea inimii și poate reduce riscul de a face mai multe tipuri de cancer. Dar acest regim îți va îmbunătăți, de asemenea, sunt ideale pentru un creier sănătos. Aceste beneficii se datorează conținutului ridicat în folați, carotenoizi și antioxidanți. Persoanele în vârstă ar trebui să consume cel puțin trei porții de vegetale pe zi pentru a opri declinul cognitiv.

Alege grăsimi sănătoase

Ce este bun pentru inimă, este bun și pentru creier. O dietă limitată în grăsimi saturate (carne, brânzeturi grase, unt, smântână etc.), dar care conține alimente bogate în grăsimi nesaturate (pește, nuci, uleiuri din plante – mai ales, ulei de măsline extravirgin) va avea ca rezultat un creier sănătos. 

Sursa foto: shutterstock.com