Alimente pentru un bun sistem imunitar

Alimente pentru un bun sistem imunitar

Sistemul imunitar este scutul care ne apără de virusurile și de bacteriile ce pândesc la fiecare pas. Așa că încearcă să îți crești rezistența organismului cu ajutorul unor alimente pe care cel mai probabil le ai deja în cămară.

 

Busuiocul are proprietăți antiinflamatoare, antifungice și antipiretice. Stimulează digestia, calmează crampele stomacale și este eficient și calmant pentru sistemul nervos. De asemenea, se folosește în tratarea răcelii, gripei, bronșite cronice și acute, sub formă de infuzii sau de inhalații.

Cicoarea pe lângă binecunscutul rol de înlocuitor pentru cafea are și un alt rol, mai puțin cunoscut și foarte important, acela de prebiotic. Cicoarea conține inulină, un tip de fibră dietetică și nedigerabilă în sine, bogată în oligozaharide. Despre acestea se crede că au efect de stimulare a dezvoltării bacteriilor intestinale benefice, favorizând procesele digestive și întărind sistemul imunitar.

Hreanul stimulează imunitatea organismului, prevenind apariția virozelor respiratorii sau a gripei. El are proprietăți dezinfectante și antibacteriene. De asemenea, hreanul curăță căile superioare aeriene și usucă secrețiile. De aceea, curele cu hrean sunt eficiente în tratarea tusei productive. Atenție însă, cura nu trebuie să aibă o durată mai mare de o lună, pentru că poate avea efect iritant asupra stomacului.

Usturoiul este un alt antibiotic natural. El are proprietăți antioxidante, antivirale și antibacteriene, iar dacă este consumat regulat, usturoiul contribuie la scăderea colesterolului și a hipertensiunii. De asemenea, mâncat zilnic în cantități mai mari el inhibă coagularea sângelui. Este de preferat să fie consumat crud.

Credit foto: 123rf