Iată ce uleiuri ar trebui să se regăsească în bucătăria ta și care sunt beneficiile pe care ți le vor aduce ele:

 

  • Uleiul de nucă de cocos, miraculos și pentru gătit, și pentru cosmetică

 

Uleiul de cocos, un produs cu o aromă cu totul specială este util în casă pentru o mulțime de lucruri. Este unul dintre cele mai sănătoase uleiuri pe care le poți utiliza la gătit și va aduce o savoare extraordinară prăjiturilor tale. Folosește-l și pentru sotarea legumelor, le va da un gust ce nu poate trece neobservat, exotic și savuros.

Mai mult decât atât, uleiul de cocos este util în casa ta și pentru tratamente cosmetice. Poți uita de cremele hidratante scumpe, el le înlocuiește cu succes, fără E-uri și parabeni. Dacă îl folosești pe post de cremă, pielea va întineri și va fi mai moale. Poate fi utilizat și pentru albirea dinților sau ca ajutor în curele de slăbire. Te vei convinge cât de util este uleiul cocos, citind acest articol complet despre uleiul de cocos, material dedicat exclusiv lui. Odată ce vei citi informațiile de acolo, o sa știi sigur ca folosirea lui îți aduce nenumărate beneficii.

 

  • Uleiul de susan, secretul asiaticilor

 

Folosit în mod special în bucătăria asiatică, uleiul de susan este plin de nutrienți și îți va aduce o mulțime de beneficii. În plus, va da și un gust special mâncărurilor tale. Sortimentul de ulei de susan deschis la culoare este excelent pentru prăjire, în vreme ce sortimentul închis la culoare este recomandat pentru sotare și sosuri reci. Acest ulei ajuta si la prevenirea diabetului, la reducerea presiunii arteriale, dar și la prevenirea infecțiilor virale.

Uleiul de susan conține calciu, fier, magneziu, zinc, fibre și proteine. O sticlă cu ulei de susan ar trebui să fie omniprezentă în bucătăria ta. Îl poți folosi la mâncăruri clasice, cărora să le conferi o aromă nouă, iar în cazul în care ești o fană a bucătăriei chinezești, este indispensabil.

 

  • Uleiul de canolă, remediu pentru a ține sub control colesterolul

 

Uleiul de canolă este mai cunoscut sub denumirea de ulei de rapiță. Acest tip de ulei are cel mai scăzut conținut de grăsimi saturate, motiv pentru care este recomandat în special persoanelor care urmăresc să-și țină sub control nivelul colesterolului. Este suficient să spunem că acest ulei are un conținut de grăsimi saturate de doar 6%, în comparație cu 12% la uleiul de floarea soarelui sau 15% în cazul uleiului de măsline. Este un ulei recomandat și persoanelor cu probleme cardiace, deoarece protejează sănătatea inimii.

Deși nu este foarte popular, multe voci spun că uleiul de canolă ar fi unul dintre cele mai sănătoase pe care le-ai putea folosi, deoarece este plin de antioxidanți și are mari cantități de grasimi Omega 3.

Pe lângă cele trei uleiuri de mai sus, este recomandat să ai în casă și ulei de măsline, excelent în salate și care poate fi folosit și pentru diverse tratamente cosmetice. De asemenea, trebuie să știi că nici uleiul de floarea soarelui nu este o alegere nesănătoasă, îl poți utiliza în continuare cu încredere, însă el nu are nici pe departe aceleași beneficii pe care ți le oferă alte uleiuri.

Folosești vreunul dintre uleiurile enumerate de noi? Care este favoritul tău?  

Sursa foto: Shutterstock