Cerealele, un mic dejun foarte ușor de preparat

Cerealele se numără printre alimentele care nu ar trebui să lipsească din meniul copilului tău. Sunt bogate în carbohidrați, fibre, grăsimi sănătoase, vitamine și minerale. Atenție, însă, multe produse pline de zahăr și conservanți sunt prezentate în magazine sub eticheta de cereale pentru micul dejun, însă ele nu reprezintă o alegere sănătoasă nici pentru copii și nici pentru adulți.

Citește mereu eticheta și alege cu mare grijă produsele pe bază de cereale. Poți introduce cerealele chiar   și în alimentația bebelușului, pentru că îl vor ajuta să rămână sătul mai mult timp, iar dacă sunt preparate în mod corespunzător, ele vor fi de mare ajutor pentru a face trecerea către hrana solidă. Aruncă o privire printre aceste produse pentru a vedea ce sortimente poți alege. După cum vezi, acolo găsești și cereale cu fructe, gustoase, pline de vitamine și foarte ușor de preparat cu lapte sau iaurt.

Pentru școlari, cerealele pot fi amestecate cu fructe uscate (goji, merișoare, banane), iaurt și puțină miere pentru un mic dejun delicios și pe care poți să-l prepari în doar câteva minute. Sunt foarte hrănitoare și îi vor da energia de care are nevoie până la următoarea masă.

Avocado, alimentul minune pentru creier

Avocado pare un aliment exotic și nu este foarte popular pe mesele românilor, însă este plin de nutrienți foarte utili pentru dezvoltarea copilului. Este considerat un aliment foarte benefic pentru creier, deoarece conține grăsimi monosaturate, dar și grăsimi polinesaturate (acizi grași omega 3 și omega 6).
Mai mult, avocado îi furnizează copilului tău și fibre, vitaminele A, B (inclusiv B9 – acid folic), E și K, dar și potasiu, zinc și fier. Fibrele îl fac să fie și foarte sățios, așa că reprezintă un aliment complet, ce ar trebui inclus în meniul copilului tău. Cel mic îl poate consuma sub formă de piure acompaniat de puțin măr pentru gust. Când mai crește, avocado-ul poate fi consumat ca atare, feliat, sau în salate
.
Nucile și semințele crude, o gustare excelentă pentru copii

Nucile, alunele și migdalele crude sunt foarte potrivite drept gustare sau ceva de ronțăit când copilul tău este suficient de mare să le mănânce. Ele conțin magneziu, zinc, vitamina E, fosfor și acid folic, dar și acizi grași omega-3.

Și semințele de dovleac, de floarea soarelui sau de chia sunt foarte sănătoase. Nu uita că pentru a se bucura de toate beneficiile lor este de preferat ca ele să fie crude și nu prăjite. Toate aceste semințe pot fi mâncate ca atare, dar și adăugat în salate sau în iaurt. Dacă preferă iaurtul cu semințe, îi poți tăia și câteva felii de banană, pentru a-l face mai gustos.

Bineînțeles, toate acestea ar trebui să fie acompaniate de fructe și legume proaspete, despre care cu siguranță știi deja că sunt foarte bogate în vitamine și care îi vor ajuta dezvoltarea și îi vor întări sistemul imunitar. Nici laptele, ouăle și carnea nu ar trebui să lipsească din dieta copilului, dar lucrurile acestea le știi deja, nu-i așa?

Un alt lucru foarte important este să eviți alimentele ultraprocesate. Mezelurile pline de conservanți și de sare nu ar trebui să se se regăsească în meniul copilului tău. Și dulciurile ar trebui evitate, în locul unui snack cumpărat de la magazin, oferă-i un fruct sau prepară acasă prăjituri sănătoase.

Sursa foto: Shutterstock