Yoga nu este o știință complicată. Din contră, ea simplifică lucrurile când totul pare complicat în jurul nostru. Din cele mai vechi timpuri, maeștrii yoghini foloseau anumite gesturi simple pentru a alunga grijile și emoțiile negative și pentru a putea medita în liniște. Iată trei dintre secretele lor, pe care le poți aplica și tu atunci când treci prin perioade dificile.

1. Stropește-ți fața cu apă rece!

Când ești foarte supărată, când te necăjește o situație sau nu știi cum să treci peste un moment de durere sufletească intensă, stropește-ți fața cu apă rece. Picăturile reci activează reflexul care întrerupe pentru câteva secunde respirația sacadată, specifică momentelor dureroase. Creierul se concetrează pe respirație și transmite impulsuri nervoase care te ajută să te calmezi și să respiri normal.

2. Suflă în degetul mare!

Când ai emoții puternice înaintea unui examen sau a unei întâlniri importante, când ți se strânge stomacul de frică să nu greșești ceva, suflă puternic de câteva ori în degetul mare. Se pare că acest gest activează nervul vag, care încetinește ritmul cardiac, iar inima transmite creierului senzația că este mai bine și că te poți calma.

3. Freacă lobul urechii să scapi de stres

Simplul gest de a-ți freca lobul urechilor pare să fie de ajuns pentru a te calma, când ești foarte stresată sau când ai o durere puternică în gât. Specialistul ORL Scott Schaffer a analizat acest gest și a constatat că există o legătură directă între nervii din lobul urechilor și spasmele din gât. Cum se întâmplă adesea ca stresul sau emoțiile negative să îți dea senzația că ai un nod în gât, dacă îți freci ușor urechile vei scăpa de ele… cel puțin pentru o perioadă cât de scurtă.

sursa foto: 123rf.com