3 posibili aliați alimentari în lupta cu colesterolul

3 posibili aliați alimentari în lupta cu colesterolul

Colesterolul mărit este un factor de risc cardiovascular și poate afecta persoane din majoritatea grupelor de vârstă. Însă ceea ce ar putea reduce nivelul colesterolului LDL din organism este consumul moderat de ulei de măsline, de soia și de bere.

 

Instalarea nivelului ridicat de colesterol LDL, supranumit și colesterol rău, poate fi prevenită printr-un stil de viață activ care include exercițiile fizice și o alimentație sănătoasă. Între produsele recomandate sunt uleiul de măsline, berea consumată în cantitate moderată și unele produse din soia.

Uleiul de măsline: 2 linguri/zi pentru o inimă sănătoasă

Sursă bogată de antioxidanți (conține cel puțin 3 tipuri de antioxidanți: luteină, polifenoli, beta-caroten) uleiul de măsline este aliatul ideal în lupta organismului cu colesterolul mărit. Polifenolii (flavonoidele) sunt agenți antioxidanți care previn oxidarea lipoproteinelor, împiedicând astfel formarea depozitelor de colesterol în vasele sangvine. Potrivit specialiștilor, 2 linguri de ulei pe zi sunt cantitatea ideală de consum pentru o inimă sănătoasă.

Berea: un pahar/zi poate crește colesterolul bun

O sursă de fibre solubile, berea consumată moderat (330 ml/zi/femei și 660 ml/zi/bărbați), poate crește nivelul colesterolului bun. Potrivit dr. Corina Zugravu, președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție, 'nivelul colesterolului bun poate crește în sânge în timpul consumului de bere. Mai exact, studii științifice au arătat că un pahar de bere pe zi poate creşte nivelul de colesterol HDL, așa-numitul colesterol bun, având în același timp capacitatea de a reduce colesterolul de tip LDL, cel rău.'

Soia: un consum de 25 de grame/zi

Soia și produsele din soia, precum tofu sau laptele de soia, pot reduce nivelul colesterolului. Pentru că nu conține colesterol, deține isoflavone și proteine cu acțiune specific hipocolesterolemiantă, soia poate să scadă colesterolul din organismul celui care o consumă. Cantitatea zilnică de la care apar aceste efecte este de 25 de grame.

Credit foto: Shutterstock