3 motive pentru care trebuie să faci o cură cu verdețuri de sezon

3 motive pentru care trebuie să faci o cură cu verdețuri de sezon

În afară de faptul că învelesc farfuria și că ne ajută să diversificăm dieta grea de iarnă, verdețurile de primăvară ajută la detoxifierea organismului, asigură cantitatea necesară de micronutrienți și ne dau un start bun în dietele care ne scapă de kilogramele în plus, acumulate în sezonul rece.

 

Verdețurile de primăvară precum spanacul, ștevia, urzicile, ceapa și usturoiul verde, leurda etc ar trebui să fie nelipsite din dieta zilnică și e ideal să le consumăm crude, pe cât posibil.

 

Verdețurile ajută organismul în procesul natural de detoxifiere

Curățenia de primăvară este valabilă și în cazul corpului nostru, pe interior. Verdețurile de primăvară ajută la purificarea stomacului după alimentația grea din timpul iernii. Acestea sunt sărace în calorii și bogate în fibre, calităti care le fac perfecte în asistarea procesului natural de detoxifiere.

Verdețurile de primăvară sunt o sursă bogată de fibre dietetice și este recomandat ca femeile să consume 25 de grame de fibre pe zi, iar bărbații- 38 de grame. Aportul de fibre este strâns legat și de multiple alte beneficii pentru sănătate, cu ar fi o activitate normală a intestinelor, scăderea nivelului de colesterol, instalarea senzației de sațietate mai rapid și cu pierderea în greutate. De asemenea, fibrele ajută la eliminarea reziduurilor celulare și digestive din organism, mai ales după dieta de iarnă, bogată în grăsimi și săracă în fibre. O mână de verdeață consumată asigură de la 1 până la 5 grame de fibre.

 

Asigură cantitatea necesară de micronutrienți

Verdețurile sunt bogate în elemente esențiale pentru sănătatea organismului, cum ar fi folatul, o vitamină solubilă în apă, care dispare la gătit, Fruzele verzi mai sunt bogate, de asemenea, în fier, mineralul răspunzător pentru energie, în calciu și în vitamina K. Calciul din frunzele verzi este la fel de eficient și este la fel de bine asimilat de către organism precum cel din produsele lactate, iar vitamina K ajută la fixarea calciului pe oase.

 

Verdețurile sunt bogate în fitonutrienți

Fitonutrienții cuprind și antioxidantii, esențiali în prevenirea bolilor și a întârzierii instalării efectelor trecerii timpului.

De asemenea, fitonutrienții din verdețuri scad riscului apariției cancerului la sân, de piele și de stomac. Unele studii arată că spanacul proaspăt și varza au efecte bioinhibatoare, care pot opri înmulțirea celulelor canceroase.

 

 

Opinia specialistului

Andreea Zegheanu, nutriționist

Zegheanua@gmail.com, Facebook.com/Andreeazegheanu

andreea zegheanu nutriționist

'Mărunțește verdețurile cu 15-30 de minute înainte de a le consuma'

Legumele de sezon, în special verdețurile, sunt surse extraordinare de vitamine, de minerale și de fitonutrienți, compuși capabili să ajute și să susțină procesele naturale de detoxifiere ale organismului.

Cel mai bun mod de a ne bucura din plin de proprietățile lor este de a le consuma crude, în salate, alături de o lingură de ulei de măsline. Grăsimile din dressing favorizează absorbția vitaminelor liposolubile precum A și K, iar zeama de lămâie sau oțetul vor ajuta la absorbția fierului.

Legumele precum varza, rucola, varza kale sau cea chinezească fac parte din familia cruciferelor (la fel ca broccoli și conopida) și conțin cantități mari de antioxidanți, fibre, dar și de glucozinolați – compuși cu importante proprietăți anticancerigene. Primăvara, acestea conțin cea mai mare cantitate de nutrienți, iar pentru a te bucura din plin de proprietățile lor, mărunțește-le cu 15-30 de minute înainte de a le consuma și adaugă un pic de sare – aroma și textura vor fi potențate.

 

 

Foto: Shutterstock, arhiva personala