Dacă ai ”stricat” dieta, mai bine renunță

Disciplina e foarte bună într-o cură de slăbire dar, din fericire, nu esențială. Cel mai sigur drum este să-ți schimbi dieta cu pași mici, luând în calcul din start mici ”păcate”. Nicio abatere alimentară nu este de necorectat, cu condiția să nu devină, din nou, obișnuință. Dietele care te ajută realmente să scazi în greutate nu pun astfel de probleme și, în general, nu sunt extrem de restrictive, nici exclusive (numai legume, numai carne etc.). Organismul trebuie să primească tot ce are nevoie pentru a rămâne sănătos.

Dacă urmezi regimul disociat poți să mănânci oricât

E complet fals să îți imaginezi că dacă azi, de exemplu, nu manânci decât lactate, poți consuma oricât. Sau cu brânză telemea. Nici măcar brânza dulce nu e ”la liber” decât dacă e dietetică. Restricțiile țin de cantitatea mare de grăsimi pe care acestea le conțin și care fac, de exemplu, ca 100 g de telemea de oaie să ofere circa 300-320 kcal, la fel ca și cașcavalul, iar 100 g de smântână sau de brânză topită să dea 400 kcal! Așadar, și aici trebuie să existe o măsură, astfel încât să nu depășești 1500-2000 kcal pe zi.

Ca să scazi în greutate trebuie să excluzi pâinea, cartofii și pastele

Aceste alimente sunt într-adevăr bogate în glucide, dar sunt necesare în alimentație pentru aportul considerabil de energie, fibre, vitamine și minerale. Fiindcă sunt sățioase, există ideea greșită că sunt neapărat și pline de calorii. În realitate, consumându-le te saturi mai repede, deci n-ai nevoie de cantități mari și țin de foame până la masa următoare. E de preferat să alegi pâinea și pastele integrale, cât despre cartofi se pare ca varianta cea mai recomandată de medici este de cartofi fierți și serviți la temperatura camerei.

Credit foto: Flickr