1. Scrie pe o hârtie câte kilograme îți dorești să slăbești și care este motivul. În acest fel vei conștientiza mai bine cât de important este acest lucru pentru tine.
2. Notează absolut tot ceea ce mănânci, timp de o săptămână. Cel mai probabil vei rămâne suprins(ă) și vei lua măsuri pentru a reuși să fii mai suplă.
3. Adaugă 10 % la suma caloriilor pe care crezi că le-ai consumat. Este o marjă de siguranță care îți permite, din când în când, să te premiezi fără să îți pară rău ulterior și să-ți fie teamă că se depune.
4. După micul dejun, pune accentul pe apă. Dacă la prima masă a zilei poți bea suc natural din portocale, grepfrut (din 2-3 bucăți de fruct), pe parcursul zilei alege apă, ceaiuri, limonade.
5. La micul dejun mânâncă cereale integrale de 5 zile pe săptămână. De asemenea, poți încerca diferite shake-uri din fructe și legume.
6. Mănâncă doar atunci când îți este foame, nu de plictiseală, de stres sau pentru că vrei să ronțăi ceva la film.
7. Gustări la drum: o banană, un măr, o piersică. Dacă ți se face foame când ești pe drum, alege un fruct, nu biscuiți sau covrigei.
8. Selectează cu atenție alimentele. Nu cumpăra produse care au între primele trei ingrediente de pe etichetă zahăr, sirop de glucoză și făină albă.
9. Nu mâncă împreună cu un număr mare de persoane. Un studiu publicat în Journal of Physiological Behavior (Publicația despre Comportament Psihologic) susține că atunci când servești masa cu un grup de persoane mănânci mai mult pentru că și stai mai mult la masă.
10. Sprijină pe farfurie furculița sau lingurița după fiecare înghițitură. Vei mânca mai încet și vei mesteca mai bine.
11. Scoate mai puține alimente din frigider. În felul acesta nu vei mai avea tentația să guști din toate.
12. Urcă pe scări cel puțin 10 minute pe zi și mergi 5 minute la fiecare două ore.
13. Culoarea albastru taie pofta de mâncare, spun specialiștii. Evită farfurii, fețe de masă sau alte accesorii de culoare galben, roșu sau portocaliu. Studiile arată că acestea induc pofta de mâncare.
14. Servește mici porții de nuci, semințe și migdale.
15. Mănâncă în proporție de 90% acasă.
16. Evită alimentele ”albe”, din făină integrală (pâine, sticsuri, biscuiți, cereale rafinate etc.)
17. Uită-te la televizor cu oră pe zi mai puțin decât obișnuiești. O cercetarea realizată cu ajutorul a 76 de studenți din SUA a arătat că aceștia cu cât se uitau mai mult cu televizor, cu atât mâncau mai des.
18. Mergi la o plimbare înainte de a lua cina.
19. Mărește timpul alocat mișcării de la 30 la 45 de minute.
20. Închide bucătăria timp de 12 ore. După ce iei cina, spală vasele, ia-ți o sticlă cu apă să o ai peste noapte și nu mai intra în bucătărie până a doua zi la micul dejun.

Credit foto:

Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri