10 trucuri pentru o minte ageră la orice vârstă

10 trucuri pentru o minte ageră la orice vârstă

Îți oferim câteva trucuri pentru o minte ageră la orice vârstă menite să te ajute să-ți menții sănătatea creierului.

Tehnicile de memorie sunt o parte esențială a rutinei tale zilnice când te afli fie la școală, fie anii de după. Te ajută să ai o minte ageră, la orice vârstă.

Ai nevoie de ele pentru a ajuta la învățarea și consolidarea cantității masive de informații primite zilnic.

Cu toate acestea, în calitate de adulți, credem că amintirile noastre se înrăutățesc atunci când – în realitate – am încetat să mai folosim aceleași instrumente.

20 de lucruri uimitoare despre corpul uman pe care nu le știai

Am crezut că capacitatea de a îmbunătăți memoria și funcția cognitivă a atins punctul culminant în tinerețe și a scăzut pe măsură ce îmbătrânim.

În timp ce există o corelație cu problemele de memorie și vârstă, acest concept nu este în întregime adevărat.

Rata la care procesați informațiile se poate schimba, dar abilitatea de a învăța și a aminti lucrurile este în mare măsură afectată de factori externi.

De exemplu, lipsa somnului, stresul, multitaskingul, starea sedentară, dieta săracă sau luarea de medicamente pot contribui la ceea ce pare a fi o memorie în declin.

Cu excepția notabilă a unor condiții cum ar fi boala Alzheimer, demența și malnutriția, aveți controlul asupra modului să aveți o memorie bună.

Ce afectează memoria

Unele amintiri sunt afectate de vârstă. De multe ori nu ne putem aminti de lucrurile care s-au întâmplat acum zeci de ani în comparație cu situațiile de acum câteva luni.

Asta nu este același lucru cu capacitatea de a învăța sau de a crea noi amintiri.

Îmbunătățirea memoriei necesită efort și practică, ca orice altă sarcină.

Luați în considerare limbile străine. Aceasta este o zonă în care „dacă nu o folosiți, o veți pierde”.

Ne amintim lucrurile care sunt sarcini zilnice sau evenimente datorită repetării, care întăresc căile neurologice și face mai ușoară recuperarea acestor informații.

De asemenea, ne amintim evenimente importante din cauza emoțiilor pe care le legăm.

Dacă ceva nu este la fel de important pentru noi, atunci este mai greu să ne amintim.

Printr-un nou domeniu de studiu asupra procesului neuroplasticității, oamenii de știință au demonstrat că și vârstnicii pot forma noi rețele neuronale.

Creierul uman este extrem de rezistent și foarte puternic. Cum altfel am putea să ne recuperăm dintr-un accident vascular cerebral și să ne reamintim cum să mergem și să vorbim?

Nu există vârstă la care să nu puteți învăța cum să îmbunătățiți memoria.

10 trucuri pentru o minte ageră la orice vârstă

1. Nu face multe lucruri deodată

În lumea de astăzi, se pare că trebuie să faceți mai multe lucruri, dar nimic nu ar putea fi mai rău pentru memorie.

Este nevoie de o medie de opt secunde de concentrare dedicată pentru a comite o singură bucată de informații în memorie.

Împărțiți-vă concentrarea și înțelegeți de ce este ușor să vă pierdeți cheile dacă le-ați pus jos în timp ce vorbeați la telefon.

2. Jocuri pentru minte

Jocurile creierului, chiar și cu ceva la fel de simplu ca Sudoku sau ceva atât de elaborat ca un joc video, îmbunătățesc neuroplasticitatea acestuia.

Unele site-uri web și aplicații chiar au jocuri pentru creier specializate în funcție de calificarea pe care încercați să o îmbunătățiți, cum ar fi citirea înțelegerii sau memorarea.

3. Mnemotehnica

Mnemotehnica este o tehnică de îmbunătățire a memoriei.

Luați ceva la fel de simplu ca un număr de telefon: este greu să memorați 10 cifre la rând.

Cu toate acestea, dacă o descompuneți în grupuri de trei și patru, puteți memora mai mult de un număr la un moment dat.

Puteți folosi acronime, rime, vizualizări, grupări sau asociații muzicale – printre altele.

4. Învățați lucruri noi

Învățând lucruri noi, fie că este vorba de șah, de un joc de cărți, să cânți la un instrument, etc, ajută la îmbunătățirea funcției cognitive.

Noi abilități care necesită mai mult de un sens – cum ar fi șahul – par să funcționeze cel mai bine, deoarece exercită mai mult de o parte din creier.

Dacă nu aveți chef de ceva nou, reînvățați-vă o abilitate mai veche, uitată.

Cum să păcălești creierul ca să mănânci mai puțin

5. Memoria vizuală

Memoria vizuală este, de obicei, mult mai puternică decât memoria verbală sau auditivă.

Profitați de memoria vizuală cu imagini vii, fie în viața reală, fie în mintea voastră.

Când faci asociații vizuale în capul tău, cu atât mai strălucitoare, cu atât mai bine!

10 trucuri pentru o minte ageră la orice vârstă

6. Creați o rutină

Oamenii sunt creaturi obișnuite. Este posibil să aveți obiceiuri bune sau proaste care afectează viața de zi cu zi și capacitatea de a funcționa la 100%.

Vedeți dacă puteți identifica aspecte ale vieții de zi cu zi care vă fac să vă îndepărtați de rutină și efectuați ajustările corespunzătoare.

7. Prioritizarea lucrurilor

Organizarea este o condiție necesară pentru memorie, conform Psihologiei învățării și motivației.

Atunci când încerci să memorezi un concept, acesta ajută la organizarea tuturor aspectelor acestui concept, astfel încât să se lege unul în celălalt.

Când ați terminat corect, veți recunoaște în cele din urmă unde ați trecut peste ceva.

8. Emoțiile

Există un motiv pentru care îți poți aminti că i-ai spus prima dată cuiva că-l iubești sau dacă ai putea să recitești cu voce tare cuvântul cel mai rău căutat.

Dacă puteți lega o anumită emoție fie foarte pozitivă, fie negativă unui concept dificil, acesta poate funcționa în favoarea voastră.

Emoțiile sunt legate de memorie, așa că profitați de ele.

9. Folosește toate simțurile

Simțurile de gust, miros, auz, indicații vizuale și atingere pot ajuta memoria.

Utilizați muzica pentru a ajuta la memorarea prin aliterare și rime.

Încercați să vă înconjurați de aceleași mirosuri și lumini atunci când încercați să memorați un concept pe care îl veți găsi atunci când trebuie să îl reamintiți, cum ar fi în timpul unui examen.

S-ar putea să fie de ajutor să purtați același tip de îmbrăcăminte și să utilizați aceeași poziție, astfel încât să simțiți literalmente aceleași texturi.

Aceste sfaturi sunt utile în special dacă știți ce fel de cursant sunteți (auditiv, vizual, etc).

8 hobby-uri care au grijă de sănătatea creierului tău

10. Meditează

Luând un minut să vă adunați și să vă liniștiți mintea este o modalitate minunată de a scădea stresul și de a îmbunătăți memoria.

Un studiu a constatat că meditația pentru doar 20 de minute, de până la 4 ori pe zi, îmbunătățește funcția cognitivă cu până la 50%!

Dacă nu sunteți familiarizați cu meditația, nu vă îngrijorați. Este foarte ușor de învățat și de implementat.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto