10 superalimente pentru creierul copilului tău

10 superalimente pentru creierul copilului tău

O alimentație corectă și echilibrată este benefică pentru corpul, dar și pentru creierul copilului tău. Apelează la superalimente pentru a-i îmbunătăți funcțiile creierului, memoria, concentrarea.

O dietă sănătoasă, echilibrată este benefică pentru organismului copilului tău, dar și pentru creierul acestuia.

Alimentele potrivite pot îmbunătăți funcțiile creierului, pot crește memoria și concentrarea.

Ca și corpul, creierul absoarbe nutrienții din ceea ce mâncăm, iar următoarele superalimente sunt excelente pentru cel mic.

5 lucruri pe care le poți face pentru a-ți menține copilul activ

10 superalimente pentru creierul copilului tău

1. Somonul sălbatic

Peștele gras, ca și somonul sălbatic, este o sursă bună de acizi grași omega-3 de care creierul are nevoie să se dezvolte și să funcționeze.

Fă-i sandwich-uri cu somon și pâine din cereale integrale, salate sau servește-l alături de o porție de legume.

2. Ouăle

Sunt o sursă bună de proteine, albușul conține vitamina B8 (biotina/colina), un nutrient important în dezvoltarea memoriei.

3. Untul de arahide

Copiilor le place untul de arahide, iar tu poți profita de acest lucru.

Este bogat în vitamina E, un antioxidant ce protejează membranele nervoase.

Are și tiamină care este bună pentru creier, dar și glucoză ce îi oferă energie.

4. Cereale integrale

Îi oferă glucoză, vitaminele B, bune pentru sistemul nervos.

Folosește pâinea integrală la sandwich-uri, fă-i biscuiței sau alte deserturi din făină integrală.

Aparatul dentar la copii necesită pregătiri speciale

5. Fulgi de ovăz

Fulgii din comerț conțin mult zahăr, par gustoși și dau dependență. De aceea sunt pe placul multor copii.

Fulgii de ovăz sunt alternativa sănătoasă, dar și o sursă bună de combustibil pentru creier.

Conțin fibre ce-i oferă micuțului senzația de sațietate, vitamina E, complexul de vitamina B.

6. Fructele de pădure

Îmbunătățesc memoria copilului, conțin vitamina C și alți antioxidanți.

Adaugă în dietă căpșuni, zmeură, afine, coacăze și alte fructe de pădure în culori intense.

Le poate mânca ca atare, în smoothie-uri, adăugate în iaurt.

7. Fasolea

Este o sursă bună de proteine, îi oferă energie, carbohidrați, fibre, vitamine și minerale.

Poate fi adăugată în salate, diverse preparate culinare.

8. Legume colorate

Alege legume cât mai colorate, căci acestea sunt bogate în antioxidanți ce mențin sănătatea celulelor creierului.

Include în dieta copilului tău roșii, cartofi dulci, dovlecei, morcovi, spanac și o mulțime de alte legume pentru a avea varietate.

Fă-i tu chips-uri acasă în locul celor cumpărate din magazine.

Lasă copilul să te ajute la prepararea meselor, așa va mânca mai cu poftă.

9. Lapte și iaurt

Vitaminele B sunt importante pentru dezvoltarea țesuturilor creierului, neurotransmițători, enzime, iar lactatele sunt surse bune de nutrienți.

Laptele slab sau iaurtul sunt surse de proteine și carbohidrați pentru creier, o sursă bună de vitamina D, calciu de care cei mici și adolescenții au nevoie.

Pericolele asunse în apa din piscine. Nu o să-ți vină să crezi ce conține!

10. Carnea slabă de vită

Carnea slabă de vită sau orice altă carne slabă sunt surse bune de fier, ce ajută copilul să fie energic și mai atent la școală.

Vita este o sursă de zinc, ce ajută memoria și creierul copilului tău.

Copiii vegetarieni pot lua doza de fier din fasole neagră sau soia.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto