1. La micul dejun consumă fructe
Mănâncă fructe în prima parte a zilei, mai ales dimineaţa. Ele ajută organismul, fiind bogate în vitamine, potasiu, magneziu, calciu, fier şi sodiu. Totodată, fructele consumate la micul dejun îţi satisfac pofta de dulce care poate apărea pe parcursul zilei, evitând astfel să mănânci dulciuri nesănătoase.

2. Oleaginoasele, de preferat în perioada orelor de prânz
Dacă ţi-e poftă de nuci, alune, migdale sau diverse seminţe, mănâncă-le la prânz. Motivul este că au un proces de digerare mai lent şi astfel ficatul tău nu se va resimţă şi nici nu te vei îngrăşa. În acest fel organismul tău va putea beneficia de grăsimile ”bune”, iar tut e vei bucura în continuare de gustul buna al oleaginoaselor fără să te îngraşi.

3. Alege carnea de peşte
Carnea de peşte este recunoscută pentru proprietăţile sale nutritive şi este recomandat un consum regulat al acesteia măcar o dată la câteva zile. Principalul avantaj îl reprezintă grăsimile din seria acizilor graşi esenţiali omega 3, care ajută în lupta contra obezităţii, cresc energia fizică şi măresc tonusul psihic. Speciile care conţin cei mai mulţi acizi omega 3 sunt: macroul, heringul, sardinele, codul, tonul şi somonul. Pentru a nu-şi pierde din proprietăţi, trebuie preparat fiert sau marinat.

4. Consumă mirodenii
Condimentele dau savoare mâncărurilor, dar au şi efecte miraculoase asupra siluetei. Te ajută să elimini din organism grăsimile, în exces, şi toxinele. Scorţisoara reduce nivelul glucozei din sânge, ce contribuie la pierderea centimetrilor din jurul taliei, zona cea mai afectată de dezechilibrele nivelului de insulină. Chimenul stimulează metabolismul şi circulaţia sanguină. Boia de ardei iute stimulează metabolismul şi ”arde” grăsimea în exces, mai ales în zona abdomenului. Busuiocul stimulează digestia, ajută la eliminarea gazelor şi detoxifică organismul. Totodată, ceaiul de busuioc duce la metabolizarea toxinelor din alimentaţie, inclusiv a grăsimilor.

5. Apa este un element esenţial în alimentaţia corectă
Deşi o poţi privi ca un elemnt banal în alimentaţie, apa are un rol foarte important în buna desfăşurare a funcţiilor organismul, inclusiv în privinţa siluetei. Apa te ajută să-ţi menţii greutatea pentru că reglează metabolismul şi e esenţială pentru o digestie bună.Totodată, ajută oxigenul din sânge să transporte subsţanţele nutritive esenţiale pentru celulele corpului. Astfel, inima nu mai trebuie să lucreze din greu pentru a pompa sângele în tot organismul. Alpa alungă şi stresul pentru că 85% din ţesutul creierului este format din apă, iar dacă eşti deshidratată, atât organismul, cât şi mintea ar avea de suferit.

6. Ciocolata este permisă
Poţi să consumi ciocolată dimineaţa, chiar și la prânz, dar fără să depăşeşti ora două. Un maximum de 4 cubulețe sunt de ajuns pentru a-ţi satisface pofta și alege produsele de calitate și cu un conținut ridicat de cacao.

7. Seara evită citricele
Nu mânca citrice seara, pentru că îţi fac aciditate şi reprezintă şi excitant nervos, motiv pentru care chiar dacă vei dormi ca în mod obişnuit, nu te vei odihni îndeajuns. De asemenea, încearcă să nu combini citricele atunci când le consumi. Ca să nu ai senzaţia neplăcută de balonare, mănâncă-le separate. În acest fel e vei putea bucura şi de gustul fiecărui fruct.

8. Fără alimente bogate în grăsimi
Foarte important este ca seara să nu consumi alimente bogate în grăsimi saturate (smântână grasă, carne grasă de porc, etc.) şi să te fereşti, pe cât posibil, de surse bogate de carbohidraţi. În rest, dacă respecţi perioada de timp dintre mese, poţi slăbi mâncând.

9. Cina, cu măcar 3 ore înainte de culcare
Trebuie respectat un interval de minim 3 ore de la ora la care ai servit cinat până în momentul în care se merge la culcare. Astfel, pentru cei care adorm în mod obişnuit în jurul orei 23, o cină la ora 20, cel târziu, este în regulă. O carne slabă la grătar cu salată verde nu îngraşă, chiar dacă este consumată seara. Din contră, această combinaţie de alimente contribuie la arderea grăsimilor. Poate crea un somn puţin mai agitat, însă nu îngraşă.

10. Sport și mișcare pentru fiecare
Alimentația variată și echilibrată și un stil de viață în care își găsesc loc sportul și mișcarea practicate regulat influențează pozitiv sănătatea organismului, starea psihică și chiar activitatea sexuală.

Credit foto: Shutterstock