10 principii pentru o alimentație de nota 10

10 principii pentru o alimentație de nota 10

Una dintre regulile de aur într-o alimentație corectă este să știi cum să combini mâncarea. Astfel te vei bucura de gust și de energie, iar organismul tău va fi mai sănătos.

 

În primul rând este important să știi care sunt alimentele cele mai sănătoase în funcție de conținutul lor, dar mare atenție și la proveniența acestora atunci când le procuri.
Alimente foarte bune care conţin proteine: albuş de ou, iaurt, lapte, brânză de vaci, piept de pui, piept de curcan, carne de vită, somon, cod, păstrăv, soia, avocado, semințe de chia, ciuperci, semințe de dovleac.
Alimente foarte bune care conţin carbohidraţi: fulgi de ovăz, orez brun, cereale integrale, pâine integrală, paste integrale, fasole, cușcuș, arpacaş.
Alimente foarte bune care conţin grăsimi sănătoase: nuci, avocado, migdale, seminţe de floarea soarelui, somon, ulei de cocos, ulei de măsline, ulei de in, ulei de soia.

Asocierea mâncării într-o alimentație bună

  1. Proteinele din carne se combină excelent cu legume, în special cu salată verde, rucola sau varză.
  2. Laptele e bine să fie consumat simplu sau cu cereale integrale ori iaurt, de preferinţă dimineaţa.
  3. Nu combina proteinele animale cu lactate şi brânzeturi. Vei simţi o stare de discomfort din cauza incompatibilităţii alimentare şi, în timp, asocierea aceasta poate favoriza depunerea kilogramelor.
  4. Evită să mănânci la aceeași masă proteine animale cu produse făinoase (pâine) sau care care conţin amidon (cartofi). O variantă bune de cartofi sunt cei dulci, care nu conțin amidon, se prepară la fel și sunt bogați în atioxidanți.
  5. Orezul brun se poate consuma simplu, cu diverse condimente, cu legume și ciuperci.
  6. Fructele cel mai bine se mănâncă separat, ca şi gustare, cu două ore înainte de masă sau la două, chiar trei ore după masă.
  7. Salata de fructe este bine să fie mâncată doar ocazional pentru că toate amestecate balonează. Alege să le consumi câte unul astfel încât să te bucuri de gustul fiecărui fruct în parte.
  8. Mănâncă desertul după ce ai făcut o pauză de cel puţin o oră după ce ai mâncat. Servit imediat după masă se depune mai repede și îți poate da senzația de prea plin.
  9. Mestecă preparatele foarte bine. Te vei sătura mai repede și îţi vei ajuta procesul de digestie. Atunci când mănânci repede, tendința este de a mânca mai mult decât organismul tău are de fapt nevoie.
  10. Consumă apă sau alte lichide (ceai, cafea) cu 30 de minute înainte sau după masă, nu în timpul acesteia.

 

Credit foto: 123rf