10 pași esențiali pentru o sarcină sănătoasă

10 pași esențiali pentru o sarcină sănătoasă

Pentru o sarcină sănătoasă trebuie să-ți iei măsuri de precauție, să discuți cu medicul, să te informezi corect. Iată ce ar trebui să știi în acest sens.

10 pași esențiali pentru o sarcină sănătoasă

1. Ai nevoie de un plan

Lucrați la starea de sănătate chiar înainte de a rămâne gravidă, recomandă specialiștii.

Începeți să luați o multivitamină zilnic cu cel puțin 400 micrograme de acid folic, o vitamină B care vă ajută să preveniți defecte ale tubului neural, cum ar fi spina bifida.

Renunțați la fumat, la alcool și/sau medicamente care vă pot face rău.

Programați și o verificare preconceptivă. Adresați-vă medicului să vă revizuiască medicamentele pentru siguranța sarcinii.

Cereți medicului să vă testeze pentru infecții cu transmitere sexuală, asigurați-vă că imunizările sunt actualizate și să nu aveți infecții sau probleme de sănătate.

Motive pentru care nu reușești să slăbești după sarcină

2. Asigurați-vă că veți primi susținere

Sprijinul practic și emoțional pot fi esențiale pentru a vă ajuta să rămâneți sănătoase și pentru a evita anxietatea și depresia prenatală.

Cercul apropiat ar putea include partenerul, membrii familiei, prietenii și colegii, instructorul pentru naștere, medicul sau moașa.

Suportul continuu în timpul travaliului a demonstrat că reduce necesitatea unei mame de a lua medicamente pentru durere, o naștere mai ușoară.

Este important să aveți un ajutor simpatic, dar și să căutați sprijinul familiei și al prietenilor.

Sprijinul emoțional al familiei ajută la prevenirea depresiei postpartum (PPD).

3. Găsește medicul potrivit

Alege pe cineva care te respectă și vede nașterea ca pe un proces sănătos și nu o boală.

4. Învață simptomele sarcinii

În timpul sarcinii, simptomele aparent ușoare pot semnala ceva grav.

Semnele includ

-amețeli

– leșin

– dificultăți de respirație

– bătăi rapide ale inimii

– greață și vărsături

– probleme de mers pe jos

– durere sau arsură în timpul urinării

– vedere încețoșată

– edem pronunțat

– activitate fetală scăzută pentru mai mult de 24 de ore.

Aproximativ 1 din fiecare 8 bebelusi se naște prematur, așa că contactați imediat medicul dacă aveți simptome cum ar fi crampe uterine care devin mai puternice, dureri de spate, scurgeri de lichid amniotic, sângerări vaginale.

De asemenea, vaccinați-vă împotriva gripei, faceți controale dentare obișnuite (săriți peste razele X). Infecțiile gingivale netratate au fost legate de nașteri premature.

Dacă vă îmbolnăviți, nu luați nimic care nu a fost aprobat de către medicul dumneavoastră.

Alimentația corectă după nașterea prin cezariană

5. Mănâncă bine (dar nu chiar pentru doi)

Sarcina este timpul bun de a calcula fiecare calorie.

Alimentele bogate în substanțe nutritive esențiale, cum ar fi proteinele, folații și fierul, vă vor hrăni pe voi și bebeluș.

Alimentele bogate în fibre pot ajuta la prevenirea constipației.

Deci, puteți bea multă apă, de care aveți nevoie și pentru a vă susține volumul crescut de sânge.

Consumul de patru sau cinci mini-mese pe zi poate ajuta la prevenirea arsurilor la stomac și la menținerea nivelului de zahăr din sânge.

Evitați alimentele care pot fi periculoase în timpul sarcinii – crude, brânzeturi moi, pește cu conținut de mercuri, etc.

De asemenea, limitați consumul de cofeină la 200 de miligrame zilnic.

6. Faceți mișcare

Femeile gravide ar trebui să facă mișcare cel puțin 30 de minute pe zi, șase sau șapte zile pe săptămână, dacă nu au motive medicale să nu facă acest lucru.

Exercițiile fizice regulate pot ameliora durerile de spate, constipația și grețurile de dimineață.

În plus, având o inimă bună și plămâni puternici vă va ajuta să treceți prin viitorul maraton: nașterea.

Cât de des ar trebui să-ți alăptezi bebelușul și cât ar trebui să dureze o masă

7. Siguranța ta

Accidentele sunt principala cauza a mortii materne în timpul sarcinii.

Rănile provocate de autovehicule sunt principala cauză a deceselor și vătămărilor pentru femeile însărcinate.

Într-un accident, cei care nu poartă centuri de siguranță au de trei ori mai multe șanse de a pierde copilul/sarcina.

Asigurați-vă că ajustați centura transversală pe zona pelviană a șoldului și sub burtă.

Cea de-a doua sursă cea mai frecventă de leziuni traumatice în timpul sarcinii este violența domestică.

Femeile care sunt abuzate pot apela linia de asistență națională pentru violența domestică, pentru a cere ajutor.

8. Cât mai mult verde… și în farfurie

Reduceți expunerea la substanțe chimice, inclusiv cele din detergenți, solvenți, vopsea și produse cosmetice utilizate în mod obișnuit.

Evitați praful de plumb, care poate fi generat în timpul renovărilor în casele mai vechi.

Și eliminați de bisfenol-A (BPA), un estrogen sintetic găsit în nenumărate produse, inclusiv recipientele din plastic.

Evitați fumatul pasiv, minimizați expunerea la pesticide, hormoni de creștere și alte substanțe chimice.

Asigurați-vă că ați spălat toate fructele și legumele înainte de a mânca.

Studiile au legat expunerea prenatală la pesticide la un risc crescut de obezitate, infertilitate, tulburări de deficit de atenție și probleme cognitive la copii.

9. Atenție la greutatea corporală

Orientările actuale solicită femeilor cu greutate normală să ia destul de mult în greutate.

Dar, în lumina epidemiei de obezitate, unii experți pun la îndoială această recomandare.

Cercetarile arata ca majoritatea femeilor iau prea mult în greutate în timpul sarcinii.

Mamele supraponderale prezintă un risc mai mare pentru complicațiile sarcinii, inclusiv diabetul gestational, hipertensiunea arterială și preeclampsia.

Este, de asemenea, mult mai probabil să nască copii mai mari, să treacă prin sarcini mai complicate și să facă cezariene.

Cu toate acestea, sarcina nu lasă loc dietei, nu opriți mâncarea sau nu să săriți peste mese.

Sarcina la 45 de ani sau după – care sunt riscurile sarcinii la această vârstă

10. Mai puțin stres

Unele studii sugerează că apariția stresului sever sau cronic poate afecta fătul.

Una din 10 femei suferă de depresie în timpul sarcinii, spun specialiștii.

Mulți suferă fără a căuta tratamentul care i-ar putea ajuta.

Intimitatea este un mare eliberator de stres.

Cercetările confirmă că dacă nu aveți factori de risc pentru nașterea prematură sau alte complicații, vă puteți bucura de o viață sexuală sănătoasă până când veți naște.

Ce ar trebui să mai știți

Este nevoie de aproximativ șapte zile pentru ca ovulul fertilizat să se implanteze în uter.

Placenta începe să se dezvolte la aproximativ 12 zile de la concepție.

Înainte de aceasta, nu există schimb de sânge între mamă și copil.

Grețurile de dimineață îți vor lua din substanțele nutritive.

În general, greața și vărsăturile se reduc până la sfârșitul primului trimestru.

În majoritatea timpului, embrionul și, mai târziu, fătul vor lua ce au nevoie din corpul vostru. Asigurați-vă că luați o vitamină prenatală.

Cele mai multe avorturi premature sunt rezultatul anomaliilor cromozomiale din cadrul embrionului în curs de dezvoltare.

Fumatul, consumul de alcool și consumul de droguri pot crește riscul de pierdere a sarcinii, dar activitățile obișnuite de zi cu zi, inclusiv exercițiile fizice și actul sexual.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Loading...