10 cele mai bune surse de proteine pe care să le consumi

10 cele mai bune surse de proteine pe care să le consumi

Îți prezentăm care sunt cele mai bune surse de proteine dacă ai un deficit de proteine sau dacă nu știi de unde să le iei. Ele sunt importante pentru organism și au multe beneficii.

Oamenii se întreabă despre carbohidrați, grăsimi și tot ce este între ele.

Cu toate acestea, aproape toată lumea este de acord că proteina este importantă.

O dietă bogată în proteine are numeroase beneficii.

Ele ajută să pierdeți în greutate (în special la nivelul abdomenului) și să măriți masa și puterea musculară.

8 semne și simptome că ai un deficit de proteine

Doza zilnică recomandată este de 46 de grame pentru femei și de 56 de grame pentru bărbați.

Cu toate acestea, mulți experți în sănătate și fitness cred că avem nevoie de mult mai mult decât atât.

10 cele mai bune surse de proteine pe care să le consumi

1. Ouăle

Sunt surse de proteine bune și printre cele mai nutritive alimente care există.

Acestea sunt încărcate cu vitamine, minerale, grăsimi sănătoase, antioxidanți care protejează ochii și nutrienți ai creierului pe care majoritatea oamenilor nu le obțin suficient.

Ouăle întregi sunt bogate în proteine, dar albușurile de ouă sunt proteine aproape pure.

Conținutul de proteine: 35% din calorii într-un ou întreg. 1 ou mare conține 6 grame de proteine, cu 78 de calorii.

2. Migdalele

Migdalele sunt un tip popular de nuci de copac.

Ele sunt încărcate cu substanțe nutritive importante, inclusiv fibre, vitamina E, mangan și magneziu.

Conținutul de proteine: 13% din calorii, 6 grame la porția de 28 g, cu 161 calorii.

Fisticul are 13% calorii, caju 11% calorii.

3. Pieptul de pui

Pieptul de pui este unul dintre cele mai populare alimente bogate în proteine.

Dacă îl consumați fără piele, majoritatea caloriilor din el provin din proteine.

Pieptul de pui este, de asemenea, foarte ușor de gătit și are un gust delicios dacă îl faci bine.

Conținutul de proteine: 80% din calorii. 1 piept de pui prăjit fără piele conține 53 de grame, cu doar 284 de calorii.

12 motive să bei un pahar cu apă caldă în fiecare zi

4. Ovăz

Ovăzul este printre cele mai sănătoase semințe de pe planetă.

Sunt încărcate cu fibre sănătoase, magneziu, mangan, tiamină (vitamina B1) și câțiva alți nutrienți.

Conținutul de proteine: 15% din calorii. O jumatate de cană de ovaz brut contine 13 grame, cu 303 de calorii.

5. Brânza de vaci

Brânza de vaci este un tip de brânză care are tendința de a fi foarte scăzută în grăsimi și în calorii.

Este încărcată cu calciu, fosfor, seleniu, vitamina B12, riboflavină (vitamina B2) și alți nutrienți.

Conținutul de proteine: 59% din calorii. O ceașcă (226 g) de brânză de vaci cu 2% grăsimi conține 27 de grame de proteine, cu 194 de calorii.

Alte tipuri de brânză care sunt bogate în proteine

Parmezanul (38% din calorii), brânza (30%), mozzarella (29%) și cheddarul (26%).

6. Iaurtul grecesc

Iaurtul grecesc este un tip de iaurt foarte gros.

Are gust delicios, o textura cremoasă și este bogat în multe substanțe nutritive.

Conținutul de proteine: iaurtul grecesc fără grăsimi are proteine la 48% din calorii.

Un iaurt de 170 de grame are 17 grame de proteine, cu doar 100 de calorii.

Doar asigurați-vă că alegeți unul fără zahăr adăugat. Iaurtul grecesc cu conținut de grăsime este, de asemenea, foarte bogat în proteine, dar conține mai multe calorii.

Opțiuni similare

Un iaurt integral (24% din calorii) și chefir (40%).

Ai un organism cu dezechilibre? De ce alimentaţia sănătoasă nu rezolvă totul!

7. Laptele

Laptele este extrem de hrănitor, dar problema este că un procent imens din adulți au o intoleranță la el.

Cu toate acestea, dacă tolerați laptele, el poate fi o sursă excelentă de proteine de înaltă calitate.

Laptele conține un pic din aproape fiecare nutrient necesar organismului uman.

Este deosebit de ridicat în calciu, fosfor și riboflavină (vitamina B2).

Conținutul de proteine: 21% din calorii. 1 ceașcă de lapte integral contine 8 grame de proteine, cu 149 de calorii.

8. Broccoli

Broccoli este o legumă incredibil de sănătoasă, încărcată cu vitamina C, vitamina K, fibre și potasiu.

Broccoli este, de asemenea, încărcat cu diferite substanțe nutritive bioactive, despre care se crede că ajută la protejarea împotriva cancerului.

Broccoli este bogat în proteine comparativ cu majoritatea legumelor.

Conținutul de proteine: 20% din calorii. 1 cană de broccoli tocate (96 grame) conține 3 grame de proteine, cu doar 31 de calorii.

9. Carnea de vită

Carnea de vită este foarte bogată în proteine și, de asemenea, are gust delicios.

Aceasta este încărcată cu fier, vitamina B12 și numeroși alți nutrienți.

Conținutul de proteine: 53% din calorii. O cantitate de 85 g de carne de vită gătită cu 10% grăsime conține 22 de grame de proteine, cu 184 de calorii.

Dacă aveți o dietă bogată în carbohidrați, nu ezitați să consumați bucăți de carne de vită și cu puțină grăsime în loc de carne de vită macră.

10. Tonul

Tonul este un tip foarte popular de pește.

Este scăzut atât în grăsimi, cât și în calorii, deci ceea ce am rămas este în mare parte doar proteină.

Ca și alți pești, tonul este, de asemenea, foarte ridicat în diferite substanțe nutritive și conține o cantitate decentă de acizi grași omega-3.

Conținutul de proteine: 94% din calorii, în tonul conservat în apă. O ceașcă (154 g) conține 39 de grame de proteine, cu doar 179 de calorii.

Alte surse de proteine ce pot face parte din dietă

Alte surse de proteine pe care le mai puteți consuma sunt

– quinoa

– soia

– mazărea

– fasolea roșie

– semințele de dovleac

– pieptul de curcan

– toate tipurile de pește

– creveții

– varza de bruxelles

– alunele.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto