10 alimente tocmai bune în postul Sfintei Marii

10 alimente tocmai bune în postul Sfintei Marii

Ca să te hrăneşti corect şi să ai energie în postul Sfintei Marii, află care sunt cele mai bune alimente, recomandate de medicul specialist, inclusiv ce înseamnă 'o porţie' la fiecare dintre ele.

Ciuperci – Reprezintă o sursă bună de proteine, fără a aduce grăsimi. De asemenea, au o cantitate mare de vitamine din clasa B. Porţia: 300 g. Pot fi gătite cu alte legume.

Fasole boabe – Aduce în corp proteine, fibre și fier. Este sățioasă și gustoasă. Porţia: 150 g. Poate fi combinată cu o salată verde sau murături.

Salată verde – Cu puține calorii, dar cu multe fibre și minerale, salata verde contribuie la sănătatea tubului digestiv. Porţia: 250 g. Se consumă crudă, impreună cu alte legume.

Măsline – Conţin săruri minerale (fosfor, potasiu, magneziu) si vitamine. Au în compoziție acizi grași nesaturați, foarte utili pentru sănătate. Porţia: 100 g. Se consumă crude sau sub formă de ulei de măsline.

Roșii – Au un conținut mare de antioxidanți: licopen și betacaroten. De asemenea, multă vitamina C. Porţia: 200 g. Pot fi consumate crude sau ca supă.

Varză – Este o legumă cu foarte puține calorii, dar care aduce o cantitate importantă de vitamine și de minerale. Porţia: 500 g. Poate fi consumată crudă sau gătită.

Sfeclă roșie – Conține potasiu, magneziu, fier, iod, cupru, vitaminele A, C si B6 si este o sursa naturala de zahăr. Se poate fierbe și consuma așa, sau stoarsă ca suc. Porţia: 200-300 g.

Mere – Sunt o sursă importantă de carbohidrați, fibre și vitamine – A, C, E. Porţia: 300-400 g. Se consumă crude sau sub formă de suc.

Semințe și alune – Sunt surse foarte bune de grăsimi și proteine. Au minerale și vitamine din clasa B și vitamina E. Porţia: 50 g. Se consumă crude.

Paste făinoase – Ar trebui alese cele din făină integrală. Sunt o sursă bună de energie, se prepară ușor și aduc un aport important de fibre. Porţia: 40-50 g (înainte de fierbere). Se pot combina cu un sos de legume.

Mâncarea diversificată este esenţială

'În perioada în care se consumă o alimentaţie de post este important să avem grijă ca ceea ce consumăm să fie divers. Mai precis, să mâncăm din toate legumele și fructele disponibile, astfel încât să ne asigurăm toată gama de minerale și vitamine. În această perioadă aportul de proteine este redus, prin eliminarea produselor de origine animală, de aceea este bine să mâncăm frecvent fasole, soia, linte, mazăre, ciuperci, care au un conținut mai mare de proteine. Dar nu trebuie să consumăm în exces uleiuri și margarină, pentru că alături de carbohidrații din restul alimentelor de post s-ar putea să aducă kilograme în plus. Şi nu în ultimul rând, se fie evitate produsele de patiserie, prăjiturile și dulciurile concentrate.' (Dr. Şerban Damian, Nutriţionist sportiv acreditat CIO, Centrul de nutriție Superfit, www.superfit.ro)

Dr. Serban Damian poza nou mic

Dr. Șerban Damian

Credit foto: 123rf.com