10 alimente care stau la baza unui mic dejun sănătos

10 alimente care stau la baza unui mic dejun sănătos

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei pentru că îți dă doza de energie necesară să-ți începi ziua și să pui bazele unei alimentații corecte pentru întreaga zi. Un mic dejun bogat îți ține de foame și te ajută să treci peste nevoia de mici gustări foarte dese. Acestea sunt alimentele pe care ar trebui să le incluzi în meniul din fiecare dimineață:

Fructe și legume

Ziua bună se cunoaște după ce mănânci de dimineață. Fructele și legumele sunt cele mai importante surse de vitamine precum B, C sau D, fibre și minerale (potasiu) și pot fi consumate sub diferite forme încă de la primele ore ale zilei.  Consumate acasă sau în drum spre birou, acestea pot fi combinate în smoothie-uri sau fresh-uri cu ajutorul unui robot de bucatarie. Citricele sunt cele mai potrivite pe timp de iarnă, iar bananele pot fi consumate în fiecare zi, deoarece sunt benefice pentru sistemul digestiv, inimă și chiar și în cazul depresiei. 

Fulgi de ovăz

Fulgii de ovăz sunt o sursă perfectă de fibre și te ajută să păstrezi limitele normale ale colesterolului și glicemiei. Cea mai simplă metodă de a-i găti este sub formă de terci, fierbându-i în lapte de soia, cocos sau migdale în combinație cu scorțișoară. Poți să adaugi sirop de arțar sau miere terciului de ovăz, dacă îl preferi mai dulce sau să-l combini cu bucăți de banane. Experimentele delicioase pe care le poți face cu fulgii de ovăz nu se rezumă la aceste ingrediente și poți folosi fructe de pădure, căpșuni, nucă de cocos, semințe și multe altele.

Ouă

Ouăle îți oferă necesarul de vitaminele B12, D, dar și de fier și te satură pentru o perioadă lungă de timp. Oul trebuie consumat în întregime, deoarece și gălbenușul, și albușul conțin nutrienți importanți pentru organism. Consumă ouăle fierte sau poșite pentru cele mai sănătoase variante.

Pentru perioadele de post, ai aici idei de mic dejun de post!

(P) Material publicitar realizat in colaborare cu Philips