10 alimente care îmbunătățesc fertilitatea

10 alimente care îmbunătățesc fertilitatea

Genetica are rolul ei fundamental în conceperea unui copil, dar, potrivit specialiștilor, factori precum alimentația contează la rându-le, foarte mult. Numeroase studii efectuate în ultimii ani au evidențiat că există  alimente care îmbunătățesc fertilitatea, atât în rândul femeilor cât și al bărbaților. Iată lista celor 10 alimente care îmbunătățesc fertilitatea:

  1. Ardeiul gras – Menstruația „atacă' rezerva de fier din organism, reducând-o. pentru a reuși să rămână gravide, femeile trebuie să mențină nivelul de fier la cote optime. Ardeiul gras conine multă vitamina C care ajută la absorbirea fierului și fixarea lui la un nivel stabil.
  2. Broccoli– Deși nu e nici pe departe una dintre cele mai gustoase legume, broccoli e recomandat consumului de către femei ( tot datorită vitaminei C pe care o conține) dar mai ales bărbaților. Broccoliul protejează spermatozoizii de factorii de mediu oxidanți.
  3. Puiul- În afara fasptului că este o sursă optimă de proteine, puiul conține și un aminoacid special, precum L-carnitina, care e indispensabilă pentru buna funcționare a celulelor spermatice, Ajută la normalizarea motilității spermei, un aspect crucial în cea ce privește fertilitata masculină.
  4. Cereale naturale– Sunt recomandate pentru consum la micul dejun. Acidul folic pe care acestea îl conțin se asimilează mai bine. Acidul folic este esențial pentru dezvoltarea creierului și al coloanei vertebrale a bebelușului.
  5. Înghețata– Profesorul Jorge Chavarrom  de la faimoasa Universitate Harvard, a scris o carte 'Dieta fertilității', în care recomandă consumul de înghețată. Viitoarele mămici trebuie să consume înghețată din lapte integral, aceasta având calitatea că stimulează ovarele.

Citește și:

12 alimente alcaline care previn obezitatea, cancerul și bolile de inimă

10 alimente care îmbunătățesc fertilitatea

 6.Lintea– Beneficiile consumului de linte sunt numeroase. Printre acestea se numără și faptul că are un conținut mare de acid folic. Includerea în alimentație și înainte de conceperea unui copil dar și pe timpul sarcinii asigură dezvoltarea normală a fătului și reduce riscul nașterii premature.

7.Uleiul de măsline– Ingredient fundamental în dieta mediteraneană, uleiul de măsline conține o mare cantitate de grăsimi monosaturate. Acestea reduc inflamațiile, care contituie o reacție a organismului ce poate împiedica ovulația sau chiar conceperea.

8.Stridiile– Se știe foarte bine faptul că sunt un aliment afrodisiac. Pe de altă parte, cantitatea de xzinc pe care acestea o conțin favrorizează fertilitatea bărbatului, sporind producția de spermă și de testosteron.

9.Semințele de dovleac– Numeroase studii au evidențiat că semințele de dovlec conțin supliemnte de fier și astfel facilitează conceperea unui bebeluș.

10.QuinoaCarbohidrații complecși se fragmentează în zaharuri mult mai lent și ajută la menținerea stabilității glicemiei. Consumul de zaharuri simple favorizează eliberarea de insulină suplimentară care afectează hormonii reproductivi.

Citește și: