Seamănă cu ceapa şi cu usturoiul verde, însă nu are gust iute, ci unul dulce. Încă din urmă cu 5.000 de ani, popoarele celtice îi atribuiau prazului proprietăţi miraculoase. Şi în zilele noastre îl recomandă conţinutul bogat în minerale (sodiu, potasiu, calciu, mangan, sulf, siliciu, fosfor, fier), vitaminele A, B1, B2 şi C, precum şi proteinele, celuloza şi hidraţii de carbon. Prazul conţine aproape 90 la sută apă, ce îi conferă și proprietăţi diuretice. Este foarte sărac în grăsimi, motiv pentru care este recomandat şi în dietele de slăbire. Valoarea energetică nu depăşeşte 22 de calorii la o cantitate de 100 de grame.

Nutriţioniştii ne sfătuiesc să consumăm atât partea albă a plantei, cât şi pe cea verde, care este mai bogată în vitamine. Cel mai indicat este prazul crud, în salate sau în amestec cu alte legume.

Reține!

  • Un pahar de suc de praz înainte de fiecare masă principală accelerează pierderea kilogramelor în plus, combate anemia şi previne orice fel de răceală.
  • Uşor încălzit, un pahar de suc de 100 ml băut seara, la culcare, este un foarte bun laxativ.

Ştiai că

prazul este denumit şi „ceapa gurmandului“ pentru că înlocuieşte foarte bine această legumă, însă poate fi consumat în cantităţi mai mari, nefiind atât de iute?
…Franţa este principalul producător european de praz, iar toamna se desfăşaoră diverse festivaluri dedicate acestei legume?
…Faraonul Kheops oferea celor mai buni soldaţi ai săi drept recompensă câte un praz, iar pentru a îmbogăţi meniul muncitorilor de la piramide, adăuga frunze de praz şi usturoi?

 

Credit foto: Flickr.com