Nutriționista canadiană Leslie Beck, de la BodyScienceMedical, a explicat că o porție de fructe proaspete are la fel de multe calorii precum una de fructe uscate. Ca un plus, fructele deshidratate sunt bogate în antioxidanți, fier, potasiu, dar și fibre. Tocmai de aceea, o dietă bazată pe fructe uscate poate funcționa foarte bine. Însă numai dacă ții cont de porțiile pe care le mănânci. Pentru că fructele deshidratate nu mai conțin apă, mărimea acestora se reduce cu aproape trei sferturi. Imaginează-ți un bol de caise, de exemplu. Ei bine, deshidratate, acele caise vor ocupa doar un sfert din bolul respectiv.

Cum funcționează dieta cu fructe uscate

De cele mai multe ori, atunci când vor să piardă kilograme ușor, femeile apelează la diete-minune: multe legume și fructe și puțină carne. Un astfel de regim, însă, va duce în cele din urmă la deshidratarea organismului. În plus, rezultatele sunt de scurtă durată, iar masa musculară are și ea de suferit.

Astfel, dieta cu fructe uscate ar trebui să însoțească și să completeze o dietă clasică, dură. Aceasta are scopul de a varia meniul, dar și de a asigura organismului aportul suficient de nutrienți.

Pe lângă un conținut mare de minerale, vitamine, fibre și antioxidanți, fuctele uscate mai conțin și fosfor, calciu sau fier. Toate acestea sunt necesare nu numai în lupta cu kilogramele și menținerea unui tonus perfect al corpului, dar și pentru oase puternice și dinți sănătoși. Iar fierul îți va ajuta organismul să producă mai multe globule roșii, responsabile pentru transportul oxigenului către toate organele.

Fructele uscate precum caise, stafide sau piersici au un conținut mare de acid folic și vor preveni căderea și deshidratarea părului, îți vor întări unghiile și vor conferi elasticitate pielii.

Recomandate în orice cură de slăbire, fructele uscate pot fi consumate și sub formă de shake-uri care îți vor energiza organismul, vor asigura tranzitul intestinal și sănătatea colonului, prin conținutul ridicat de fibre, dar și necesarul zilnic de nutrienți.

Fructele uscate pot fi consumate și dimineața, la micul dejun, în salate de fructe sau în griș/orez cu lapte.

Alte beneficii ale fructelor uscate

  • Caisele și prunele luptă împotriva instalării unor boli de inimă;
  • Stafidele, afinele și prunele sunt bune pentru a ține anemia la distanță;
  • Caisele sunt un ajutor de nădejde în regenerarea celulară și întărirea sistemului imunitar;
  • Tot caisele pot îmbunătăți vederea;
  • Cireșele ajută în tratarea insomniilor și te ajută să ții colesterolul sub control;
  • Cireșele te vor ajuta să previi și cariile.

Așadar, fructele uscate nu sunt inamicul numărul unu al organismului, așa cum multă lume are tendința să creadă. Însă trebuie consumate cu moderație. Numai atunci vor lucra pentru tine și silueta ta și nu împotriva ta.

Sursă foto: Shutterstock.com