Ce îți place să mănânci la micul dejun? Dacă între preferințele tale se numără și consumul de cereale integrale atunci organismul tău este mai protejat pe termen lung. Oamenii de știință de la una dintre cele mai renumite instituții de nutriție din lume, Harvard T.H. Chan School of Public Health, au constatat că cerealele integrale scad riscului mortalității cu 15%.

Acest studiu aduce noi dovezi referitoare la beneficiile pe care le are consumul de cereale integrale și le include în lista alimentelor sănătoase care ajută la prevenirea bolilor cronice, în special în privința a bolilor cardiovasculare” declară Qi Sun, profesor asistent în Departamentul de Nutriție și autor al studiului, realizat la Harvard T.H. Chan School of Public Health.

Deși consumul de cereale integrale a mai fost asociat anterior cu riscul mai mic de boli cronice majore, cum ar fi diabetul de tip 2 și bolile cardiovasculare, până acum nu au existat dovezi privind influența generală asupra duratei de viață.

Cercetători au analizat datele a peste 74.000 de femei și aproximativ 43.000 de bărbați, care au completat chestionare despre dieta lor, la fiecare doi sau patru ani, de la mijlocul anilor 1980 până în 2010. S-a ținut cont de factori ca vârsta, fumatul, indicele de masă corporală sau activitatea fizică. Cercetatorii au comparat întreg aportul de cereale al participanților cu datele de mortalitate pe o perioadă de aproximativ 25 de ani.

Porția de cereale integrale care a influențat benefic starea de sănătate a fost în medie de 28g/zi.

Credit foto: Flickr.com