Înaintarea în vârstă nu este sinonimă cu creșterea în greutate. După împlinirea vârstei de 40 de ani există, într-adevăr, tendința de a acumula unul sau chiar peste un kilogram anual, însă acest lucru este cauzat mai degrabă de lipsa activității fizice și de alimentație, nu neapărat de schimbările hormonale. Dar și acestea din urmă au un efect. Produc modificări în compoziția masei corporale și surplusul tinde să se acumuleze în special în jurul taliei, pe mijloc și în zona abdominală.

Organizează-ți programul de masă

Când ești ocupat(ă) cu serviciul, copiii și activitățile zilnice, deseori mănânci pe fugă și fără să dai atenție meniului. Acordă-ți un timp pentru a te concentra atunci când alegi cu ce să te hrănești, stai la masă, nu în fața computerului sau a televizorului, și respectă-ți orele de masă. Această ordine te va ajuta să mănânci mai corect și îți va îmbunătăți metabolismul.

Alege să mănânci pește

Proteinele animale de calitate sunt importante în alimentație la orice vârstă, dar mai ales după 40 de ani. Peștele este hrănitor, reprezintă o sursă de carne care se digeră ușor și ajută în procesul de slăbire. În plus, deoarece conține grăsimi sănătoase este recomandat să fie mâncat de cel puțin două ori pe săptămână și ca prevenție a apariției bolilor de inimă.

Multe legume și fructe

Jumătate din farfurie ar trebui să conțină legume și verdețuri la fiecare masă. Au mai mulți nutrienți și mai puține grăsimi și calorii decât carnea, lactatele și brânzeturile. De asemenea, fibrele din legume și verdețuri te ajută să te saturi mai repede chiar și când mănânci mai puțin. Iar fructe precum merele și fructele de pădure pot fi gustări delicioase și sănătoase, în locul celor cu mult zahăr și grăsimi.

Micul dejun nu trebuie sărit

Specialiștii în nutriție recomandă ca prima masă a zilei să conțină și cereale integrale sau pâine prăjită din făină graham și un fruct, notează publicația de specialitate WebMedicine. Aceste două ingrediente te pot ajuta să eviți în perioada de până la prânz să mănânci produse nesănătoase. Iar mesele cu porții mici și gustările sănătoase mâncate la fiecare câteva ore mențin apetitul la un nivel normal.

Gătește sănătos

Mâncarea semipreparată vine la pachet cu grăsimi și calorii în plus față de varianta ta pe care ai avea-o dacă ți-o pregătești acasă. În locul prăjelilor alege rețetele pregătite la grătar, coapte sau preparate la abur. Iar în locul sosurilor cu maioneză fă-ți sos cu puțin ulei de măsline, lămâie și mirodenii.

Taie din porția de suc și de alcool

Dacă bei des sucuri cu zahăr, cafea cu zahăr sau ceai la fel îndulcit, înlocuiește-le cu apă sau consumă-le cu îndulcitori sănătoși. Zahărul adăugat contribuie atât de acumularea kilogramelor și a celulitei cât și la creșterea riscului de diabet. Iar alcoolul, pe lângă caloriile pe care le conține, dă poftă de mâncare, iar atunci când vrei să slăbești sigur nu ți-o dorești.

Alte metode de ajutor

  • Fă-ți timp pentru exerciții! Câteva zeci de minute pe zi de sport, de la gimnastică la plimbări sau alergări ușoare, înot, dans sau mers cu bicicleta îți vor tonifia musculatura, vor arde calorii și îți vor îmbunătăți starea generală.
  • Relaxează-te! Stresul este printre cei mai puternici inamici ai sănătății. Te poate determina să mănânci alimente cu multe zaharuri și grăsimi. Apelează la exerciții de respirație, la yoga, la plimbări în parc sau citește o carte.
  • Odihnește-te! Persoanele care nu dorm bine tind să se îngrașe.
  • Verifică-ți tiroida! Un control de rutină al glandei tiroide poate fi de folos. Dacă mănânci sănătos, faci sport și în continuare nu reușești să slăbești, este posibil ca tiroida să fie cauza.

 

SFATUL SPECIALISTULUI

Bărbații slăbesc mai ușor decât femeile

“De-a lungul vieţii bărbaţii sunt uşor avantajaţi când vine vorba de scădere în greutate, deoarece au masa musculară mai bine reprezentată comparativ cu femeile. Odată cu avansarea în vârstă, la ambele sexe se înregistrează un declin treptat al metabolismului, iar avantajul se păstrează în favoarea sexului masculin. Totuşi, prin menţinerea unui nivel crescut al activităţii fizice, se poate controla această reducere a metabolismului şi pierderea masei musculare, având drept consecinţă prevenirea creşterii în greutate. Cu cât înaintăm în vârstă e bine să devenim tot mai activi.” (Dr. Șerban Damian, nutriționist acreditat CIO, Centrul de Nutriție Superfit)

dr. Șerban Damian

Credit foto:

Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri