Considerat un aliment ”inteligent”, carnea de curcan are o mulțime de beneficii pentru sănătate și este indicată în nutriţia echilibrată atât a adulților, cât și a copiilor.

Carnea de curcan are un conținut nutritiv special, iar acest lucru o face să fie un aliment care nu ar trebui să lipsească din meniul copiilor şi nici din cel al adulţilor. Însă, în acelaşi timp, trebuie să se ţină cont de faptul că vorbim despre o pasăre pretenţioasă care are, la rândul său, nevoie de un stil de viaţă sănătos. Pentru a avea parte de calitate, contează foarte mult modul în care au fost crescute păsările: fără E-uri, adaosuri, conservanţi sau hormoni.

Carnea de curcan este un aliment care stimulează starea de bine. Explicația este simplă, principala calitate a cărnii de curcan este conținutul însemnat de triptofan, un aminoacid esențial capabil să stimuleze dopamina supranumită și hormon al fericirii. Pentru că este săracă în grăsimi, carnea de curcan se poate adapta oricărei diete: de la cele pentru slăbit, la cele de menținere, în alimentația copiilor, în patologiile digestive și în dietele de cărățare digestivă”, consideră medicul nutriționist dr. Anca Pantea-Stoian.

Porţia recomandată

Conținutul bogat de proteine, mai exact de 22 g pentru 100 g carne, asigură buna funcționare a organismului și are efecte benefice inclusiv pentru sănătatea pielii, a unghiilor și a părului. Este recomandat să consumăm o cantitate de 200 – 250 g de carne de curcan pe zi. În plus, complexul de vitamine B (B1, B2, B6) asigură o bună protecție anticolesterol, dar şi funcționarea sistemului nervos.

Multiple beneficii pentru organism

Carnea de curcan conține suficient zinc astfel încât să o plaseze printre cele mai bune alimente în stimularea imunitară, iar conținutul de fier o recomandă printre tipurile de carne roșie care ajută organismul împotriva anemiei. Curcanul asigură sănătatea aparatului cardiovascular, având un conținut scăzut de colesterol. Un alt lucru important este că ajută la combaterea insomniei prin prezența triptofanului și, de asemenea, crește secreția de testosteron, fiind benefică pentru bărbații de peste 35 de ani, pentru combaterea infertilității.

Preparat creativ și savuros

Sunt numeroase variante de preparare a cărnii de curcan astfel încât să se obţină un meniu atractiv şi uşor de preparat. Chef Daniel Wendorf recomandă:

  • Piept de curcan în stil Vitello Tonnato, mai exact felii reci de curcan gătit la cuptor, marinate cu dressing franțuzesc și ton. Feliile pot fi folosite rapid de mame pentru un sandviș.

  • Carnea de curcan poate fi gătită în hârtie pergament sau în punguță de hârtie, în suc propriu și cu dressing de legume. Peste curcan și legume se toarnă puțină supă făcută din oasele de curcan. Supa de bază se poate congela și poate fi pusă chiar în forme pentru gheață și folosită, la nevoie, în cantitate mică. Este o mâncare sănătoasă care poate fi gata în 15 minute.

  • Şi o a treia metodă de pregătire este piept de curcan și crustă gratinată de semințe de dovleac, cu piure de dovleac și ghimbir. Crusta conține semințe de dovleac, pesmet și puțin ulei de măsline. Este dovada că în bucătărie putem folosi, pe lângă ingredientele foarte atent alese, și multă creativitate. Astfel rezultatul va fi sănătos şi delicios!

Credit foto: Flickr.com