Ce beneficii ai dacă mănânci banane coapte sau verzi

Bananele sunt cele mai sănătoase gustări dintre mese. Conțin din belșug potasiu, vitamina B6, vitamina C și multe alte substanțe nutritive, dar știai că beneficiile bananelor diferă în funcție de culoarea lor? De la verde la galben aprins, cu pete sau chiar maro, coaja bananelor se schimbă pe parcursul procesului de coacere, lucru care se întâmplă și în cazul pulpei.

Iată care sunt beneficiile bananelor în funcție de culoarea lor!

Bananele verzi, necoapte – au gust similar cu cel al cartofului și indicele glicemic este mult mai redus față de cel al bananelor coapte, fiind astfel ideale în regimul diabeticilor. Un alt avantaj al consumului de banane verzi este faptul că aceste fructe îți asigură o cantitate generoasă de prebiotice și un tip de fibre care fermentează în intestine, încurajând astfel bacteriile „prietenoase” din stomac.

Dacă ești în căutarea unor fructe sățioase și cu conținut redus de zahăr, bananele verzi sunt ce ai nevoie. Fierbe-le, fă-le piure sau sotează-le, rezultatul va fi excelent. Partea mai puțin bună este că, dacă sunt consumate ca atare, unele persoane ar putea suferi de constipație, iar conținutul de antioxidanți nu este tocmai crescut.
Bananele galbene, cu aspect ferm – în acest stadiu de coacere, bananele sunt cel mai indicate spre a fi consumate, mai ales că sunt ușor de digerat și aduc un aport de carbohidrați necesari pentru menținerea energiei. De asemenea, bananele coapte, galbene, conțin din belșug antioxidanți care protejează organismul de inflamații și, prin urmare, de diverse boli și de îmbătrânirea prematură a pielii.
Bananele cu pete – sunt bune pentru digestie și utile celor care se confruntă cu diverse probleme de stomac ori ulcere. În plus, au proprietăți anticancerigene datorită unui compus numit TNF (Tumour Necrosis Factor), care distruge celulele tumorale. Din păcate, cei care au probleme cu glicemia trebuie să le evite, pentru că au un conținut ridicat de zahăr.
Bananele maro, moi – nu sunt foarte atractive din punct de vedere vizual, dar sunt și persoane care le preferă sub formă de smoothie. Pe lângă conținutul crescut de zahăr (aviz, diabeticilor!), bananele maro, deci foarte coapte, au și o parte pozitivă: au din belșug compuși anticancerigeni și sunt foarte benefice în cazul celor care suferă de sindromul colonului iritabil sau alte probleme digestive.
Indiferent sub ce formă le consumi, banane coapte sau verzi, toate au aceste beneficii:
  • conțin triptofan, compus care ajută la reducerea stresului, anxietății și depresiei, deoarece stimulează producția de serotonină, cunoscut și ca „hormonul fericirii”
  • promovează scăderea în greutate, datorită colinei pe care o au în compoziție, o substanță care activează hormonii care consumă grăsimi
  • sunt bogate în magneziu, potasiu și mangan, minerale care ajută la menținerea sănătății inimii
  • reduc colesterolul și tensiunea
  • previn anemia, datorită conținutului bogat în fier
  • sporesc nivelul de energie și intensifică puterea de concentrare, datorită carbohidraților din compoziție

Ție cum îți plac aceste fructe: mai verzi sau bine coapte?

Sursa foto: 123rf.com