În perioada de iarnă, mai ales după vacanță, câteva kilograme în plus și o digestie îngreunată sunt uneori inevitabile. Nu te învinovăți, mai bine ia imediat măsuri! Ce trebuie să faci este să aplici câteva trucuri care îți vor îmbunătăți activitatea sistemului digestiv.

Bea apă caldă cu lămâie

Începe-ți ziua cu un pahar cu apă caldă cu lămâie. Această combinație stimulează funcțiile ficatului și dă un imbold procesului de digestie.

Evită să mănânci seara târziu

Străduiește-te să termini de mâncat cina cu cel puțin două ore înainte de culcare. Organismul va avea astfel o pauză de 8-10 ore până la următoarea masă principală, micul dejun. Acest pas oferă un răgaz sistemului digestiv și ficatului, care vor fi mai puțin solicitate. De asemenea, este redusă inflamația cauzată de unele alimente.

Bea ceaiuri

Delectează-te zilnic cu un ceai din plante. Cele din ghimbir și din păpădie au avantajul suplimentar, față de celelalte, de a îmbunătăți digestia și de a favoriza eliminarea toxinelor.

Crește nivelul de fibre din alimentație

Mâncând alimente care conțin o cantitate ridicată de fibre, procesul de digestie este semnificativ ajutat. Acestea elimină din toxinele prezente în colon și au efect pozitiv și asupra menținerii stării generale de sănătate.

Fără zahăr, carne roșie, pâine sau alcool

Evită zahărul, carnea roșie, alimentele procesate, pâinea și, de asemenea, alcoolul. Nu trebuie să renunți la ele definitiv, însă merită să încerci cel puțin o săptămână. Talia îți va fi mai conturată și te va face să te simți excelent.

Exercițiile fizice fac diferența

Puțină gimnastică este oricând binevenită. Exercițiile fizice stimulează digestia, dar și limpezirea gândurilor. Poți alege mișcări simple, yoga pentru începători sau mergi în jurul blocului. Oricare dintre aceste variante îți va îmbunătăți sistemul digestiv.

Gătește acasă

Pot fi multe calorii ascunse în mâncarea semipreparată de la supermarket sau în meniurile luate de la fast food, fie ele și în variantă ”naturală“. Mâncând acasă ceea ce tu îți pregătești îți oferă un control mai mare asupra ingredientelor, a caloriilor și a porțiilor din farfurie.

Relaxează-te prin meditație

Meditația este eficientă pentru liniștirea minții și relaxarea corpului. ”Facilitează o conexiune mai bună între ceea ce gândești și felul în care simte organismul tău. Urmează sesiuni de 10-20 de minute de meditație în fiecare zi și obiceiurile mai sănătoase vor veni de la sine.”, susține Neda Varbanova pentru platforma specializată MindBodyGreen. Varbanova este promotor al vieții sănătoase și creator de rețete naturale și nutritive.

 

SFATUL SPECIALISTULUI

Servitul mesei, ca o pauză de relaxare

”Nu mâncați pe fugă, în viteză. Considerați masa și un moment de relaxare, mâncați cu îmbucături mici și mestecați bine alimentele. Evitați o altă activitate în timpul mesei, cum ar fi cititul sau privitul la televizor, operatul pe calculator. Este foarte bun și un fruct bogat în enzime, cu 15 minute înainte de masă (ex: un măr, o bucată de papaya). În apa caldă cu lămâie puneți și 2 lingurițe rase de iarbă de grâu pulbere. Se bea dimineața la prima oră, pe stomacul gol.” (dr. Gabriela Man, specialist în siguranța alimentului și sănătatea populației, www.slabestimancand.ro)

Credit foto:

Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri