Balonarea este cauzată de acumularea de lichid sau de gaz în abdomen, cauzând un disconfort accentuat mai ales după o masă copioasă. În primul rând este bine să eviți alimentele care predispun la această stare: carnea grasă sau prăjită, brânzeturile cu multă grăsime, legumele prăjite, produsele cu multă sare şi condimente în exces, sucurile acidulate și dulci sau produsele cu îndulcitori artificiali. De asemenea, produsele lactate consumate în exces precum şi fructele dacă sunt asociate cu alte alimente. Și lista continuă cu produsele care conţin amidon de proastă calitate: pâinea albă și produsele de patiserie sau dulciurile procesate.

Remedii să eviți aciditatea crescută și greața

  • Limonada digestivă este recomandată în astfel de situații. Într-un pahar cu apă adaugă o lingură de zeamă de lămâie, o linguriţă de oţet de mere şi două linguriţe de miere.
  • Ceaiurile de mentă, de lămâie, de scorţişoară sau de zmeură reduc senzaţia de greaţă, mai ales dacă sunt servite cu ghimbir proaspăt şi lămâie.
  • Ghimbirul reduce balonarea şi uşurează procesul digestiv. Îl poți consuma crud, confiat sau în ceai.
  • O linguriţă de seminţe de chimen, măcinate, amestecate cu un iaurt reduc senzaţia de greaţă.
  • Seminţele de fenicul, ghimbirul şi piperul negru pot fi adăugate în mâncare şi au efecte demonstrate de reducere a balonării.

Trucul cel mai simplu pentru a evita starea de balonare

Mănâncă produse simple, limitând pe cât posibil combinaţiile. Ideal este să nu îmbini mai mult de două alimente la o masă.

Credit foto: 123rf.com