Dacă mănânci seara automat te îngrași? Ciocolata trebuie exclusă când vrei să slăbești? În dieta de slăbire grăsimea trebuie eliminată din meniu? Vei afla care sunt răspunsurile la aceste întrebări, alături de alte adevăruri care îți vor fi de ajutor când vrei să scapi de kilogramele în plus.

1. Cu cât mănânci mai puțină grăsime, cu atât este mai bine

Realitatea: Pentru unele persoane consumul alimentelor cu grăsime poate afecta controlul greutății, dar ”nu doar acest aspect contează!”, a explicat prof. dr. Christine Rosenbloom, de la Universitatea din Atlanta, la întâlnirea anuală a Dieteticienilor Americani desfășurată la Chicago. ”În alimentație trebuie înlocuite grăsimile saturate (ex: prăjeli, chips) cu cele monosaturate (pește gras, avocado, nuci etc.).” Acestea sunt sănătoase și țin de foame mai mult timp.

2. Dacă bei mai multă apă vei slăbi

Realitatea: Nu există dovezi care să susțină faptul că dacă bei mai multă apă, în loc să mănânci, vei reuși să scapi de kilogramele în plus. Același profesor doctor Rosenbloom a spus: ”Dacă mănânci preparate care conțin multă apă precum supe, acestea pot fi sațioase, dar evident că nu se va întâmpla același lucru dacă bei doar apă. Hrănirea și hidratarea sunt procese total diferite”. Ai totuși în vedere faptul că organismul poate resimți senzația de foame și când de fapt ești deshidratat(ă).

3. Mâncatul seara îngrașă

Realitatea: Calitatea alimentelor contează indiferent de oră.

Micul dejun este considerat cea mai importantă masă a zilei și contează să fie respectate mesele de-a lungul unei zile. Totuși, Rosenbloom susține că: ”ceea ce contează este totalul caloric indiferent dacă este zi sau noapte.” De asemenea, calitatea alimentelor și cât a consumat organismul în ziua respectivă.

4. Ciocolata te poate ajuta să slăbești

Realitatea: Da. Cercetătorii de la Universitatea din Copenhaga au ajuns la concluzia că ciocolata neagră poate reduce pofta pentru produsele nesănătoase care au mult zahăr și grăsimi. În schimb, ciocolata neagră cu un conținut ridicat de cacao conține antioxidanți benefici pentru organism.

5. Apa băută înainte de masă favorizează pierderea kilogramelor

Realitatea: Este adevărat, conform unui studiu menționat în publicația Obesity, în care se specifică faptul că persoanele participante la test care au băut două pahare cu apă înainte să mănânce au pierdut cu două kilograme mai mult în 12 săptămâni comparativ cu cei care doar au mâncat.

6. Eliminarea gustărilor ajută în slăbire

Realitatea: Fals. Cu siguranță nu ar trebui să îți iei gustări din sticksuri, covrigei, bombonele, ciocolățele, totuși nu gustările reprezintă problema. Cheia este tipul de gustare pe care îl alegi. Cercetările au arătat că dacă consumi cantități mici de alimente sănătoase pe tot parcursul zilei îți poți crește rata metabolică. Într-un studiu publicat în New England Journal of Medicine, participanții care au avut 17 gustări mici pe zi au înregistrat niveluri mai scăzute de colesterol și insulină decât atunci când au mâncat aceeași cantitate, dar în mai puține etape.

SFATUL SPECIALISTULUI

Nu te baza pe apa caldă cu lămâie!

”Scăderea în greutate înseamnă un consum energetic mai mare decât aportul energetic. Cu alte cuvinte să “arzi” mai multă energie (calorii) decât aduci prin alimentaţie. Şi cu asta am spus esenţialul, restul sunt detalii. Apa caldă cu lămâie consumată dimineaţa nu are niciun efect particular asupra scăderii în greutate şi nici oţetul de mere. Rău nu ne fac, însă nu trebuie să ne îmbătăm cu apă rece (sau caldă cu lămâie), gândindu-ne că există soluţii miraculoase sau scurtături către scăderea în greutate. Principala modificare pe care trebuie să o facem este la alimentaţie. Aici e nevoie de o reducere cantitativă, în special în zona carbohidraţilor simpli şi a grăsimilor, în mod particular saturate. (dr. Șerban Damian, nutriționist acreditat CIO, Centrul de Nutriție Superfit)

dr. Șerban Damian

Credit foto:

Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri