Simptomele acestei afecțiuni includ arsurile din stomac și din piept sau din gât, greața și senzația de vomă, gaze, eructații, senzația de ustruime în gât, tuse, sughiț, dificultate la înghițire. Dacă aceste manifestări au apariție recurentă, consultați medicul.

Ca alternative a medicamentelor, care pot avea și recații adverse, există câteva remedii naturale care pot ameliora/elimina aceste senzații neplăcute de arsură la stomac.

 

Iată câteva dintre acestea:

 

Oțetul de mere

Surprinzător, acidul oțetului calmează arsurile provocate de acizii gastrici. Se amestecă 2-3 lingurițe de oțet de mere cu o linguriță de miere și cu un pahar de apă si se bea acest cocktail de câte ori e nevoie.

 

Laptele

Laptele rece neutralizează acizii gastrici și restabilește echilibrul. Se bea un pahar de lapte rece după masă.

 

Iaurtul

Acest produs conține probiotice, eficiente în tratamentul refluxului gastroesofagian. Se consumă rece.

 

Bicarbonatul de sodiu

Natura alcalină a acestui compus neutralizează acizii. Se consumă un amestec dintr-o linguriță de bicarbonat într-un pahar de apă, nu mai des de o dată pe săptămână.

 

Bananele, merele, papaya

Bananele sunt bogate în antiacizi naturali, cum ar fi potasiul. De asemenea, aceste fructe ajută la creșterea producerii de mucus din stomac, cel care protejează împotriva efectelor negative ale acizilor. Bananele și merele sunt bogate în fibre, care accelerează digestia și minimizează aciditatea, iar papaya conține enzime care favorizează, de asemenea, digestia.

 

Ghimbirul

Aceasta rădăcină este eficientă în tratarea problemelor la stomac și elimină senzația de greață. Se prepara un ceai din ghimbir crud, lăsat la infuzat în apă caldă, în care se adaugă și puțină miere. Se bea lichidul de 1-2 ori pe zi.

 

Alimente de evitat dacă suferiți de arsuri la stomac

 

-alimente bogate în grăsimi (cartofi prăjiți, ceapă prăjită, brânză de vaci, smântână, carne prăjită, sosurile grase)

– citricele și roșiile

– ciocolata

– usturoiul, ceapa

– mâncarea picantă

– cafeaua

– alcoolul

– băuturile carbogazoase

 

 

Opinia specialistului

Andreea Zegheanu, nutriționist 

www.facebook.com/Andreeazegheanu

[email protected]

andreea zegheanu nutriționist

Lipsa de mișcare și alimentele grase favorizează apariția arsurilor la stomac

Mesele consistente, dense din punct de vedere caloric, bogate în grăsimi stimulează cantități semnificative de secreții gastrice și încetinesc golirea gastrică. În timpul somnului, golirea stomacului este deja întârziată, secrețiile salivare sunt scăzute, iar reflexul de a înghiți saliva (deglutiție) apare mai puțin frecvent. Combinația acestor factori, dar și statul în poziție culcată la mai puțin de 2-3 ore de la masă cresc oportunitatea refluxului conținutului gastric de a ajunge în esofag și de a crea disconfort.Atenție la articole vestimentare prea strâmte acestea cresc presiunea intraabdominală și, automat, frecvența arsurilor retrosternale.

 

Foto: Shutterstock