Rutina sănătoasă care te ajută să fii plină de energie

rutina sănătoasă - gimnastica de dimineață

Rutina zilnică te poate îmbolnăvi sau te poate ajuta să-ți menții sănătatea. Lucrurile pe care alegi să le faci în fiecare zi te modelează și te ajută să fii sănătoasă sau îți pot crea probleme. Află care este rutina sănătoasă!

Rutina sănătoasă de dimineață

Dimineața dă tonul întregii zile. Cele mai importante momente sunt primele 10-20 de minute după ce te-ai trezit și ultimele 10-20 de minute dinainte de a adormi. Acestea din urmă îți vor asigura un somn bun și vor da tonul zilei următoare. Pentru a fi totul bine, ar trebui să ai următoarele lucruri în rutina ta.

  • Începe-ți ziua cu mișcare. Gimnastica de dimineață te încarcă cu energie pentru întreaga zi.
  • Dacă ești religioasă, nu uita de rugăciune. Dacă nu, încearcă să-ția duci aminte de lucrurile bune care ți s-au întâmplat în ziua precedentă și încearcă să anticipezi unul sau două momente pe care le aștepți cu plăcere în ziua care va urma.
  • După gimnastică, ia un mic dejun sănătos în care să incluzi legume și fructe proaspete. Poate fi o salată sau un suc proaspăt preparat.
  • Foarte important este să amâni verificarea emailului, contului de social media etc. până după micul dejun. Mintea ta este foarte puternică. Ceea ce primește dimineața va rămâne pe parcursul zilei. Dacă te încarci cu stres de la început, așa va fi întreaga ta zi.

Rutina sănătoasă de după-amiază

  • Mănâncă un prânz ușor. Dacă te simți mereu obosită după-amiază și tot ce ai vrea este să tragi un pui de somn, evită mâncărurile grase și zahărul. În schimb, preferă legumele, grăsimile sănătoase (de ex. avocado sau ulei de măsline) și cantități mici de proteine și carbohidrați. Carbohidrații și zahărul cresc rapid nivelul insulinei și, după aceea, apare oboseala.
  • Pe la 16-17 ia o gustare. O alegere bună ar fi un smoothie.

Rutina sănătoasă de seară

  • Lasă de o parte telefonul mobil și nu te mai atinge de laptop. O idee bună ar fi să nu te uiți nici la televizor. Lumina ecranelor poate cauza insomnie. Cel mai bine ar fi ca între 20.30 și 8.30 să nu mai ai treabă cu dispozitivele electronice de acest gen.
  • Dacă te întrebi ce ai putea să faci: ai putea citi, asculta muzică, petrece timp cu cei dragi etc. Putem vedea, cu această ocazie că reușim să avem și timp liber.
  • Ar fi bine ca în dormitor să fie liniște și întuneric. Mergi la culcare atunci când simți că ești obosită. Dacă respecți o rutina sănătoasă, vei fi plină de energie a doua zi.

Sursa foto: 123rf.com