Din nou la munca… Fii plină de energie!

cum să fii plină de energie - femeie la birou care face față cu calm la mai multe probleme deodată

Ai vrea să fii plină de energie, dar după vacanța de iarnă, tot ce vrei este să îţi iei o vacanţă în care să dormi şi să te odihneşti după ce ai gătit, ai făcut curat şi ai petrecut. Dar ai reînceput serviciul. În plus, weekend-ul ce vine nu e timp de odihna. Petrecem din nou de Sfântul Ion.

Iarna, castanele comestibile sunt un aliment extraordinar și te ajută să fii din nou plină de energie. Valoarea lor nutritivă le conferă proprietăţi energizante şi remineralizante în asteniile fizice şi intelectuale. Mai erau numite și ”pâinişoare naturale”. Doctor faramacist Ovidiu Bojor le recomadă a fi consumate coapte sau fierte, după masa de prânz şi seara.

Apa te ajută să fii plină de energie

Ştiai că vorba aceea cu 8 pahare de apă pe zi nu se aplică întotdeauna? De fapt, cercetătorii americani recomandă ca pentru fiecare calorie consumată să se bea 1 mililitru de apă. Asta înseamnă să bei 2000 de mililitri de apă, adică 2 litri de apă la 2000 de calorii consumate. În plus, băuturile alcoolice și cu conținut de cofeină deshidratează. Din această cauză te simţi obosită. Cel mai bine este să-ţi asculţi corpul şi să nu-l privezi de apă. Astfel, vei putea să fii plină de energie.

Consumă alimente bogate în Omega 3, dacă vrei să fii plină de energie

Omega 3 ajută foarte mult memoria, dar are şi multe alte beneficii: reduce inflamația din corp şi ajută corpul să înmagazineze principala sursă de energie a corpului, glicogenul. Dacă vrei să consumi mai mult Omega 3. Include în alimentaţie somon, ton sau alți peşti graşi. Dacă te-ai săturat de gătit sau nu-ți place peștele, să ştii că şi un supliment alimentar cu Omega 3 îşi va face foarte bine treaba și te vei simți plină de energie.

Seminţele de chia sunt aliatul tău în lupta cu oboseala

Chia este considerată un superaliment şi este recunoscută pentru energia pe care o dă, dar şi pentru că este plină de fier, magneziu şi potasiu. Aceste minerale sunt foarte importante pentru că deshidratarea, dezechilibrele electrolitice şi carențele de minerale te pot face să te simţi obosită. Poţi pune seminţe de chia în smoothie-ul tău preferat sau le poţi adăuga în cerealele cu iaurt, Mai poți poţi căuta reţete inovatoare cu acest aliment minune. De exemplu, budinca din semințe de chia este un deliciu.

Bananele aduc porţia de energie

Bananele sunt unul dintre alimentele pe care toată lumea le iubeşte. Și nu e de mirare: au un gust dulce şi conţin numeroase substanțe nutritive care îți redau vitalitatea. De asemenea, sunt o sursă importantă de magneziu şi vitamina B6, care îmbunătățesc starea de spirit şi cresc nivelul de energie. Magneziul şi potasiul ajută la echilibrarea nivelului electrolitic şi scad tensiunea arterială. Poţi să încerci şi o reţeta de pâine cu banane sau să le adaugi în brioşele tale preferate.

Alimente pentru un efort fizic sporit

”Un alt aliment ce creşte energia, fără însă a avea un aport caloric foarte mare este Dr. farmacist Ovidiu Bojorlintea. Aceasta se poate folosi în foarte multe moduri. Intern, este reconstituent în atrofie musculară, hipotensiune şi convalescenţă. În acelaşi timp, lintea este galactogogă, recomandându-se astfel mamelor care alăptează. Ca modalităţi de întrebuinţare, lintea poate fi consumată în preparate culinare. Se recomandă să se pună la înmuiat în apă timp de 12-18 ore, până apar primii germeni. Apoi, se găteşte.

Alunele sunt și ele un aliment care te poate ajută să fii plină de energie. Sportivii consumă foarte multe alune, pentru a rezista efortului fizic intens. O reţeta foarte gustoasă și care crește rezistența organismului la stres se prepară din părţi egale de alune, nuci, stafide şi miere.”

Sursa foto: 123rf.com

Loading...