Îți este mereu foame? Iată care sunt 6 posibile motive!

Credit foto: 123rf

Dacă simți că stomacul îți cere constant de mâncare, așadar îți este mereu foame, la mijloc ar putea vorba despre unele deficiențe sau probleme de sănătate. Află mai multe despre fiecare posibilă explicație.

 

Mâncarea este combustibilul organismului și este normal ca acesta să îți semnaleze, prin senzația de foame, când are nevoie de energie. Însă când se întâmplă prea des, chiar și la scurt timp după ce ai mâncat, ai putea avea o problemă de sănătate. Sau pot fi schimbări în organism.

Alimentația deficitară

O posibilă cauuză pooate fi alimentația deficitară, deoarece nu toate alimentele te hrănesc. Cele mai sațioase au multe proteine (carnea, peștele, lactatele, brânzeturile), dar și alimentele cu un conținut ridicat de fibre (cereale, legume, leguminoase (mazăte, fasole, linte, năut), fructe).
Pâinea albă și alte făinoase, multe tipuri de mâncare semipreparată și fast food conțin carbohidrați nesănătoși și grăsimi. Dacă știi că le consumi des e posibil să îți fie foame la scurt timp după masă.

Medicamentația

Unele medicamente te pot face să mănânci mai mult decât în mod obișnuit. ”Antihistaminele sunt recunoscute pentru acest efect, fiind pastile antidepresive, de asemenea streroizii sau unele medicamente pentru diabet”, notează WebMd. Dacă ai luat în greutate de când ai început o anumită medicație, aceasta ar putea fi cauza. Vorbește cu doctorul tău pentru a-ți prescrie altceva.

Posibil diabet

Organismul transformă zahărul din alimente în combustibilul numit glucoză. ”Diabetul însă nu mai permite glucozei să ajungă la celule și corpul cere mai des mâncare. Persoanele cu diabet de tip 1 pot consuma cantități mari de mâncare și totuși să slăbească.” este menționat tot de publicația de specialitate WebMd.

Dereglări tiroidiene

Glanda tiroidă produce hormoni care influențează fiecare organ din corpul uman. Când tiroida funcționează prea repede, ai putea avea hipertiroidism. Pe lângă dimensiunea mărită a glandei, alte semne sunt pulsul mărit, setea chiar și după ce tocmai ai băut apă, dureri musculare și transpirație accentuată.

Odina insuficientă

Atunci când nu dormi suficient, hormonii din organism care controlează senzația de foame pot fi și ei afectați. De regulă, oamenii care se odihnesc puțin au un apetit mai ridicat și obțin mai greu senzația de plin. În plus, sunt mari șanse să consumi mâncare cu multe grăsimi și calorii și să iei în greutate.

Stresul

În condiții de stres, organismul secretă hormonul numit cortizol, care dă senzația de foame. Multe persoane stresate au tendința să mănânce alimente cu mult zahăr, cu grăsimi sau ambele. Stresul poate cauza și durerei de stomac, amețeli și probleme de somn.

 

Nu lasați mai mult de 4 ore fără să vă alimentați!

”E important să nu existe pauze mari între alimentare. Spun alimentare, deoarece nu mă refer doar la servitul mesei, aici intră și gustările. Teoretic nu trebuie să lasați mai mult de 4 ore fără să vă alimentați, că e vorba de o simplă gustare sau meniu principal. Gustări perfecte sunt merele, prunele deshidratate sau grapefruit consumate cu câteva nuci sau migdale. O pungă mică de alune sau migdale (50 g) va fi, de asemenea, o gustare minunată. Setea poate fi resimțită ca și foamea, cele două senzații pot fi confundate. Asigurați-vă că beți minim 2 litri de apă zilnic.” (dr. Gabriela Man, speccialist în siguranța alimentului și sănătatea populției,  Slăbești mâncând)

Dr. Gabriela Man

Credit foto: 123rf

Loading...