Cum și cât să bei pentru a evita mahmureala

Cum și cât să bei pentru a evita mahmureala

Pentru ca frumusețea petrecerii să nu-ți fie umbrită de o stare de rău și mahmureală, regăsește cele mai indicate sfaturi despre cum este recomandat să bei, astfel încât să gestionezi consumul de alcool. (articol apărut în data de 30 decembrie în revista ”Libertatea pentru femei”)

 

Unei petreceri adevărate nu-i poate lipsi o băutură tradițională, un vin bun sau o șampanie, mai ales în noaptea dintre ani. Însă din cauza cantității consumate excesiv, pe lângă efectele negative ale alcoolului asupra organismului, băuturile conțin și calorii care pot adăuga centimetri în perioada festivă a sărbătorilor de iarnă.

Când ești acasă

Încearcă să nu bei alcool pe stomacul gol. Prezența mâncării favorizează întârzierea absorbției alcoolului în sânge și, ca urmare, nu te vei ameți atât de ușor.
Atunci când ești acasă ai putea fi tentat(ă) să consumi mai mult în noaptea dintre ani, în special dacă stai la masă și te uiți la televizor. Măsurile paharelor sunt deseori mai mari acasă decât cele de la restaurant, motiv pentru care este bine să bei porții de vin reduse, din pahare de dimensiuni mici (125 ml).
Nu îți reumple paharul înainte de a termina toată cantitatea. În acest fel vei avea un control mai bun asupra consumului real.
De asemenea, dacă ai invitați, puteți servi și cocktail-uri non-alcoolice, preparate cu sucuri de fructe.

Când petreci la restaurant

Alternează băuturile alcoolice cu cele răcoritoare și neapărat cu apă, pentru a preveni deshidratarea.
Poți dilua vinul cu suc sau apă sau poți combina băutura alcoolică cu limonadă. Vei obține o cantitate mai mare de consum, dar cu mai puțin alcool.
Dacă simți o stare de amețeală ia-ți o pauză și bea apă, un suc natural din fructe și cafea simplă sau cu lămâie.
Mare grijă la tării și cocktail-uri, pentru că acestea conțin mai mult alcool decât ai crede.
Optează pentru măsuri mici, ca și în cazul porțiilor alimentare.

La finalul nopții de Anul Nou

Bea multă apă înainte de a merge să te odihnești și păstrează o sticlă cu apă lângă pat pentru a te rehidrata și pentru a reduce efectele mahmurelii. Deshidratarea este una dintre principalele cauze ale durerii de cap. Iar după ce te trezești, continuă să bei lichide între care pot fi și sucuri naturale de fructe, fără adaos de zahăr, amestecate cu apă minerală sau, în loc de mic dejun, încearcă un smoothie cu lapte, fructe și puțină gheață.

Alcoolul conține multe calorii

Deși poate nu te gândești la alcool ca fiind o sursă consistentă de calorii, acestea există, iar când ficatul începe să elimine alcoolul în organism rămân depozite de grăsime nemetabolizate. În general, băuturile spirtoase ca vodca, whiskey și rom au aproximativ 100 de calorii pentru o măsură de tip shot, în timp ce 100 ml de șampanie conține cca. 96 de calorii. De asemenea, o băutură dulce cu un conținut ridicat de alcool poate avea între 400 și 500 de calorii per porție.

SFATUL SPECIALISTULUI

Alege între vin și șampanie!

”În perioada sărbătorilor ideal ar fi să beți doar vin sau șampanie. Fie că sunt albe, rose sau roșii, seci sau demiseci, însă nu sunt recomandate și cele dulci. Dacă ne referim la o cantitate de până la 500 de ml pe zi, așadar aproximativ trei pahare pentru ziua respectivă, atunci este în regulă.” (dr. Gabriela Man, specialist în siguranța alimentului și sănătatea populației, Slabesti mancand)

nutritionist Gabriela_Man

dr. Gabriela Man

Credit foto: 123rf