Cu ce să înlocuiești sarea și zahărul în mâncare

Cu ce să înlocuiești sarea și zahărul în mâncare

După mesele îmbelșugate de Paște și o mulțime de dulciuri, ar fi bune câteva preparate mai ușoare, cu multe verdețuri și mai puțină grăsime. Iar dacă ții la siluetă, încearcă să înlocuiești sarea și zahărul, iar kilogramele în plus se vor topi mai repede.

 

Sarea și zahărul ar trebui să fie într-o cantitate cât mai mică în preparatele de casă. Sarea este foarte importantă în alimentație, dar ajungem să consumăm zilnic un procent destul de ridicat, deoarece se acumulează din pâine, brânzeturi, mezeluri, ciorbe sau fripturi, ba chiar și din apa minerală sau sucul pe care îl bei în mod obișnuit. Iar zahărul trebuie și el redus cât mai mult, pentru că excesul de dulciuri provoacă o mulțime de dezechilibre în organism și îți afectează metabolismul.

Cu ce să înlocuiești sarea și zahărul

Condimente care dau gust mai bun decât sarea

Încearcă să folosești cât mai puțină sare când gătești. Iar pentru a da un gust bun preparatelor tale, adaugă mai bine o cantitate puțin mai mare din următoarele condimente, care pot înlocui cu succes sarea:

  • Piperul dă un gust ușor picant și este bun pentru circulație și pentru inimă;
  • Tarhonul are un gust delicat și se recomandă pentru fripturi și tocături;
  • Pătrunjelul satisface toate gusturile și poate fi folosit în orice mâncare, de la ciorbe, la salate;
  • Chimenul este recomandat pentru supe, sosuri sau salate de crudități.

Soluții mai gustoase decât sarea:

  • Zeama proaspătă de lămâie păcălește papilele gustative și îți dă impresia că mâncarea este mai sărată; o poți folosi la ciorbe, salate sau sosuri;
  • Oțetul de mere este un bun înlocuitor pentru sare și dă aromă cărnurilor sau salatelor;
  • Borșul din ingrediente naturale face ciorba deosebit de gustoasă și fără adaos de sare;
  • Usturoiul, ceapa sau hreanul, pentru cei cărora le place să mănânce mai picant, sunt numai bune când vrei să reduci sarea.

Alternative sănătoase pentru zahăr

Sarea și zahărul, în cantități mari, sunt considerate azi la fel de periculoase precum drogurile. Ne afectează lent organismul, iar efectele lor se văd abia peste ani de zile, când nu mai ai altă soluție decât tratamentele scumpe.

Iată câteva soluții bune să înlocuiești zahărul, fără să îți pui în pericol sănătatea.

  • Stevia dulce sau stevia rebaudiana este supranumită zahărul verde și este originară din America de Sud; are o putere de îndulcire de 300 de ori mai mare decât a zahărului, nu conține carbohidrați și nu are calorii; este un îndulcitor natural care nu prezintă niciun pericol pentru sănătate, poate fi consumată și de către copiii mici, înlătură pofta de dulciuri și de alcool.
  • Xylitolul este un extract natural din fructe și nu reprezintă niciun pericol pentru organism;
  • Zahărul de cocos are un indice glicemic mai mic decât al zahărului din sfeclă sau din trestie de zahăr și este mult mai bine asimilat de organism;
  • Mierea este aur curat în casă și poate fi folosită aproape la orice preparat; singurele contraindicații se referă la bebeluși; ai grijă doar să fie miere naturală și nu îndoită cu zahăr topit;
  • Siropul dulce de arțar poate fi folosit la prăjituri și creme pentru torturi, dar trebuie să reduci din cantitatea celorlalte ingrediente lichide; este un bun înlocuitor pentru zahăr și nu afectează sănătatea organismului.

sursa foto: 123rf.com

Loading...