Cea mai sănătoasă și ușoară metodă de slăbit. Dieta 5:2 sau dieta postului, care face furori în Occident

Cea mai sănătoasă și ușoară metodă de slăbit. Dieta 5:2 sau dieta postului, care face furori în Occident

Pe timp de vară toată lumea vrea să arate bine și să scape de surplusul de kilograme. Însă, una dintre cele mai sănătoase cure de slăbire, care face furori în Occident,  este cea a doctorului şi realizatorului TV Michael Mosley, intitulată dieta 5:2, fasting diet sau dieta pe bază de post. Aceasta are tot mai mulți adepți în toată lumea pentru că îi lasă pe oameni să mănânce orice vor, însă doar 5 zile din 7, pe principiul cinci zile festin, două zile de chin.

 

Așadar, spre deosebire de alte diete, ai restricții alimentare  timp de doar două zile pe săptămână, în rest poți să mănânci orice. Mai exact, acest regim  creat de Michael Mosley, în colaborare cu jurnalistul Mimi Spencer,   constă în reducerea aportului caloric la doar 500 de calorii pentru femei şi 600 de calorii pentru bărbaţi, timp de două zile neconsecutive în fiecare săptămână, numite zilele fasting, adică zilele de „post”.
În celelalte cinci zile nu există constrângeri alimentare, iar cei care adoptă acest tip de regim alimentar mănâncă în mod normal. Mosley promite că persoana care ţine această dietă timp de 6 săptămâni pierde în greutate până la 6 kg. Cele două zile ale săptămânii dedicate zilelor de post le poţi stabili când vrei, de exemplu miercuri şi vineri sau în weekend.
În aceste două zile poţi consuma ouă, brânzeturi şi chiar carne slabă și multe fructe şi legume.

Ai restricții alimentare doar două zile pe săptămână

Totodată, trebuie să bei multă apă, ceai verde sau cafea neagră. De exemplu, într-o zi de „post” poţi mânca o omletă din două ouă cu puţină şuncă la micul dejun, iar la prânz sau la cină poţi opta pentru peşte la grătar cu legume, fără să depăşeşti cele 500/600 de calorii. Un alt meniu de „post” poate fi compus din două ouă fierte la micul dejun, grătar de pui şi salată verde la prânz şi peşte cu tăiţei din orez la cină. Dieta  stimulează longevitatea şi îi ajută pe oameni nu doar să slăbească, ci scade riscul apariţiei unor boli grave, precum diabet, cancer şi Alzheimer.
Această dietă are numeroase beneficii asupra organismului. Un studiu arată că perioadele intermitente de post (fasting) stimulează producerea de noi celule în hipocampus, regiune a creierului responsabilă de memorie, a cărei diminuare a fost corelată cu demenţa şi boala Alzheimer.

 

Dieta are numeroase beneficii asupra organismului

Totodată, acest post intermitent stimulează şi funcţia insulinei de a depozita glucoză şi de a elimina grăsimile, dr. Mosley precizând: “Această funcţie a insulinei reduce riscul de obezitate, diabet şi boli cardiovasculare. În plus, dieta regenerează întregul sistem imunitar”.

Mosley a încercat acest regim în luna august 2012, în cadrul unui program ştiinţific la televiziunea BBC cu titlul „Eat, Fast, Live Longer” (Mănâncă, posteşte, trăieşte mai mult), după ce analizele medicale îi indicau un nivel prea ridicat al colesterolului şi al zahărului din sânge. A fost uimit de rezultatele pe care le-a obţinut.

„Am început perioadele intermitente de post în urmă cu un an, am pierdut 8 kilograme în timp de 3 luni, iar analizele mele de sânge au revenit în limitele normale”, a declarat Mosley. În plus, acesta susţine că succesul acestei diete se bazează pe faptul că este atractivă din punct de vedere psihologic pentru că oamenii pot să „postească” mai uşor 2 zile dacă ştiu că apoi vor reveni timp de cinci zile la meniul lor obişnuit. De asemenea, conduce la o pierdere treptată şi constantă în greutate – cu o medie săptămânală de 0,46 kilograme pentru femei şi uşor mai ridicată pentru bărbaţi.