Beneficiile postului negru pentru sănătate

Beneficiile postului negru pentru sănătate

Postul negru este, de multe ori, recomandat în Postul Mare. Mai există zile în care se mănâncă doar după o anumită oră, cum ar fi 3 după-amiaza sau după apusul soarelui. Află care sunt beneficiile postului negru pentru sănătate, confirmate de știință.

Postul negru previne inflamațiile, îmbunătățește digestia și crește speranța de viață. Explicația specialiștilor este următoarea: corpul uman a fost făcut și pentru a rezista perioadelor în care nu se găsește mâncare. Strămoșii noștri care trăiau din vânat și din fructe culese aveau perioade în care rămâneau fără hrană. În acest timp, sistemul digestiv se odihnea și erau consumate rezervele de grăsime. De aici, beneficiile postului negru: ajută sistemul digestiv să ia o pauză și să se revitalizeze.

Beneficiile postului negru

Postul negru pe o durată de mai multe ore, are următoarele beneficii pentru organism:

  • o schimbare pozitivă în compoziția microflorei intestinale;
  • stimularea sistemului imunitar;
  • scăderea inflamațiilor în diabet, artrită reumatoidă sau Alzheimer.

Postul negru sau intermitent

Postul intermitent este a ține post negru pentru o perioadă de 12-16 ore pe zi, câteva zile pe săptămână. Aceasta înseamnă cam cât recomandă biserica ortodoxă în Postul Mare, când în zilele de luni, miercuri și vineri se mănâncă prima masă după ora 15 sau după apusul soarelui. Dacă nu ești obișnuită, nu încerca să faci asta pe perioade lungi de timp. Începe doar cu câteva ore, pentru a prelungi, cu timpul perioada. Postul negru sau intermitent este contraindicat celor care suferă de ulcer sau de gastrită hiperacidă.

Află cum se ține corect Postul Paștelui și care sunt beneficiile lui pentru sănătate!

Dacă nu ții post negru din motive religioase (ceea ce presupune să nu mănânci dimineața) poți să începi să-l ții între 10 și 18 sau 8 și 20. Totodată, postul religios presupune să nu bei apă. În postul pentru sănătate se recomandă să bei apă sau ceai neîndulcit.

Pentru a te bucura de beneficiile postului negru ar fi bine să-l ții în zile non-consecutive ale săptămânii. Postul religios este fixat în zilele luni, miercuri și vineri. În celelalte zile, mânâncă un număr normal de mese, așa cum ești obișnuită. În plus, este bine să faci și mișcare ușoară.

Chiar dacă pare de necrezut, după o perioadă, vei observa că ai mai multă energie și te poți concentra mai ușor. Benefiicile postului negru pentru sănătate nu vor întârzia să apară.

Pentru zilele în care nu ții post negru, poate vrei să gătești o prăjitură de post cu porumb.

Sursa foto: 123rf.com

Loading...