Aurora Simionescu, prima româncă cooptată de Agenția Spațială Japoneză

Aurora Simionescu este prima româncă și prima persoană din afara Japoniei care a fost numită profesor asociat la Agenția Spațială Japoneză (JAXA).

La vârsta de 33 de ani, românca Aurora Simionescu a primit funcția de profesor asociat la Agenția Spațială Japoneză.

Aurora Simionescu, originară din Brăila, se mândrește cu noua ei funcție.

Este fiica primarului de Brăila și fostului senator Aurel Gabriel Simionescu.

Alături de ea, la JAXA va mai lucra o a doua persoană din afara Japoniei, o cercetătoare britanică.

Anunțul a fost făcut de românca astrofizician pe pagina personală de Facebook, la începutul lunii octombrie a anului trecut.

În interviurile acordate, Aurora a menționat că strălucita ei carieră se datorează în cea mai mare parte profesorilor săi, care au încurajat-o mereu, și părinților.

Aurora Simionescu își face cunoscută țara și peste hotare (foto Facebook)

Aurora Simionescu, licențiată în geoștiințe și astrofizică

Aurora Simionescu a urmat cursurile Colegiului Național „Gheorghe Munteanu Murgoci” din Brăila.

În clasa a XI-a a fost selectată (împreună cu alți 500 de elevi) dintre 11.000 de elevi pentru o bursă de studii de un an în Statele Unite ale Americii, la Deerfield Academy din Massachusetts.

Aici a obținut peste 90 de puncte din 100 posibile.

În clasa a XII-a a liceului și-a descoperit pasiunea pentru astrofizică, datorită unei cărție primite cadou de la mama sa: Astronomy: The Structure of the Universe [„Astronomie: Structura Universului”] de William J. Kaufmann.

Și-a luat licența în geoștiințe și atrofizică la Jacobs University Bremen din Germania.

Studiile postdoctorat le-a făcut la Universitatea Stanford, la Institutul Kavli pentru Astrofizica Particulelor și Cosmologie.

A fost co-supraveghetor la proiecte importante la Institutul Max Planck pentru Fizică Extraterestră, unul la Universitatea Stanford, altul la JAXA (Japan Aerospace Exploration Agency).

În teza sa de cercetare, Aurora Simionescu a scris despre descoperirea unei părţi (un filament) din universul pe care nu-l vedem.

Descoperirea a fost făcută cu ajutorul telescopului XMM-Newton, cu raze X.

Aurora Simionescu și soțul ei (foto)

A lucrat și cu cei de la NASA (a avut o bursă de 3 ani) pentru diferite proiecte, iar rezultatele excelente i-au adus și premii.

În prezent, Aurora Simionescu lucrează împreună cu o echipă de specialiști la construirea unui telescop.

Acesta va urma să înlocuiască satelitul Hitomi, dispărut în spațiu în urmă cu un an.

Ea se mai ocupă și cu cercetarea roiurilor de galaxii, folosind mai ales observatii in domeniul razelor X .

Pe site-ul personal, brăileanca de 33 de ani se descrie ca fiind o pasionată de călătorii, natură, dans, fotografii și, desigur, astrofizică.

Aurora este căsătorită din 2011 cu un tânăr de origine slovacă, de meserie savant astrofizician.

Sursa foto