4 alimente esențiale cu vitamina C

Sunt alimente pe care le cunoști, au o conținut important de vitamina C și sunt unele informații pe care este important să le știi despre ele.

 

Kiwi sunt fructe originare din Asia, unde sunt supranumite ”coacăze chinezești”. Ele au devenit răspândite la începutul secolului al XX-lea, cu ajutorul crescătorilor din Noua Zeelandă, care le-au rebotezat cu numele păsărilor kiwi. Un singur fructe de kiwi conține mai mult decât necesarul zilnic de vitamina C al unui adult.

Pomelo este cel mai mare fruct citric. Acesta se aseamănă cu grepfrutul și este bogat în vitamne (C, B1, B2, A) și minerale (calciu, fosfor, magneziu, potasiu, sodiu și fier). Pulpa fructului este gălbuie, iar gustul ușor amar, din cauza pieliței. Dacă însă e înlăturată, gustul este foarrte bun. Efectul puternic antioxidant al fructului pomelo îl face eficient în prevenirea multor boli.

Varza roșie are proprietăți cancerigere. Acest aliment reprezintă o sursă importantă de vitamine și de minerale ca: beta-caroten, acid folic, vitamina C, B1, B2, B3, B5, B6, vitamina E, calciu, potasiu, magneziu, fosfor, cupru, fier, sodiu și zinc. Consumarea în stare crudă este recomandată în caz de acnee, fiind un bun antioxidant care ajută la protejarea pielii.

Pătrunjelul este unul dintre acele alimente pe care îl regăsim în bucătăria oricărei gospodine. O cantitate de 25-30 g de pătrunjel acoperă necesarul zilnic de vitamina C (60-70 g). El conține de 4 ori mai multă vitamina C decât portocalele și are mai mult fier decât spanacul. Datorită compoziției sale, în care intră și provitamina A, vitaminele B și E, mangan, calciu, magneziu, potasiu, sulf, iod, sodiu, pătrunjelul este un excelent antioxidant, tonic și purificator al organismului.

Credit foto: 123rf